fredag, oktober 30, 2009

One down, two to go


Igår var jag inne på Chokladbutiken Grodan här i stan och då såg jag att dom har fått in Kusmi's olika chokladtéer i sortimentet. Smaken Spicy Chocolate fanns i små 25 gramsburkar för 49:-, så jag kunde inte låta bli att köpa en. Det luktade ju så gott!
Och nu sitter jag här och smakar det för första gången och bara myser. Det var godare än förväntat faktiskt. Det smakar choklad,förstås, men även lite kanel tror jag bestämt. Känns lite juligt på nåt vis. :-)
Jag har ju smakat ett av Kusmi's téer förut (Four Red Fruits) och det vart jag faktiskt lite besviken på. Det smakade som vilket té som helst tyckte jag. Men det här däremot, det stack ut litegrann.
Nu är jag nyfiken på att smaka dom andra chokladtéerna från Kusmi: Chocolate och Mint Chocolate. Men tyvärr fanns dom inte i 25 gramsburkar i chokladbutiken, så det får vänta tills jag hittar dom nån annanstans.
Nån som har smakat nån av dom här sorterna? Vad tyckte ni i så fall? :-)

(Collage av Cel'Dara med bilder lånade härifrån.)

8 kommentarer:

Emilia sa...

Åh, det verkar riktigt gott.
Har bara tråkiga téer hemma, typ Earl Grey och Lemon.. Men får väl se om jag hittar något annat smaskigt.. :)
kram!

Tant Grön sa...

Åh, te med chokladsmak, låter mumsmums. Men den butiken som sålde Kusmite har slagit igen här... hoppas jag hittar något annat ställe :-)

Jag har de gröna kusmiteerna och de gillar jag jätte mycket, har aldrig provat någon av fruktteerna.

MANDRAGORA sa...

Jag har aldrig smakat Kusmi. De är ju förbannat dyra (och här i stan har jag bara sett jätteburkarna). Men te med chokladsmak låter ju gott!

Lilly Lee sa...

Jag har en ask med choclate mint! Helt ok te faktiskt!

Emilia sa...

Åh, var nere i affären innan o köpte ett "vanligt" Lipton te, "Tahiti" Riktigt gott, så prova det om du inte har gjort det innan :)
Inte så dyrt heller ju, och det gillas hehe.
Kram!

Kaggemannen sa...

Wow vilken härlig blogg du har!!Hit ska jag igen:)Trevlig halloween

Cel'Dara sa...

Tant Grön: Dom gröna téerna jag har smakat hittills har jag inte alls gillat, så Kusmi's såna vågar definitivt inte köpa. :-P

Mandragora: Té med chokladsmak är riktigt smarrigt! På Spice Tree i Kristianstad brukar jag köpa ett som heter "Varm choklad & grädde". Hur gott som helst vill jag lova! :-)

Emilia: Jo, jag har smakat Tahiti. Helt ok faktiskt. :-)

Lilly Lee: Jag funderar lite på hur pass stark mintsmaken är, känns som att det smakar skumt om det är för mycket mintsmak ju. Lite tandkrämsvarning liksom...?

Kaggemannen: Tack, tack! Du är så välkommen så. :-)

Lilly Lee sa...

ingen fara, minten är väääldigt svag ;-)