onsdag, oktober 07, 2009

Först och främst...

...så vill jag bara be om ursäkt för att jag har blivit så jädra kass på att svara på kommentarer! Alla era fina kommentarer värmer verkligen ska ni veta, men orken finns liksom inte riktigt där.
Mina batterier laddades snabbt ur igen efter helgen tyvärr.
Sen i måndags har jag kämpat för att få hjälp från vårdcentralen här i stan. Det började med att läkaren aldrig ringde med provsvaret, så jag fick själv jaga fatt på henne. Så igår när jag väl fick kontakt med henne (via mail!) fick jag reda på endast ett provsvar av två och fick sen lite medicin på det.
Men medicinen gjorde mig alldeles yr i bollen så jag blev liggandes halva kvällen igår. (Typiskt min otur alltså!)
Tillråga på detta fick jag själv luska ut att jag inte fått tillräckligt med medicin, så nu idag har jag vart på vårdcentralen igen och fått ytterligare en sort. Samt svar på det provet som glömdes bort igår. Det har vart rena rama cirkusen med andra ord!
Det är en förbaskad tur att man har lite skinn på näsan och inte ger sig i första taget. Annars hade man nog inte blivit särskilt mycket hjälpt av vårt kära landsting.
Hoppas verkligen att jag ska bli bättre nu, för nu börjar kroppen min (och huvudet också för den delen) bli riktigt trött på alltihopa.

Nåväl.. nog om det nu!



(Bild lånad härifrån)

Idag hittade jag den här häftiga köksserien som Jonas Wagell har designat. Pomeripossa heter den, och som namnet avslöjar så har Jonas hämtat inspiration ifrån sagornas värld när han designade den. Jättehäftiga grejer tycker jag. Det ger lite dockservis-känsla liksom, eller vad tycker ni? :-)

9 kommentarer:

hallakulle sa...

Vad hemskt att vårdpersonalen inte sköter sig bättre. Så ska det ju inte gå till!
Hoppas att allt blir bra med dig snart! Kram.

Cel'Dara sa...

Hallakulle: Ja, ett slag idag trodde jag nästan att det var Dolda Kameran alltså!
Kram

Sandy sa...

Hej!
Jag har varit dålig på att hänga med här på din blogg, men ikväll har jag har tagit igen lite. Vad tråkigt att du är sjuk!!! Och att doktorerna dessutom är så jäkulens kassa. Känner igen det där, har också varit med om helt okunniga och slarviga läkare. Då blir man lite mörkrädd.

Jag hoppas att du mår bättre snart, så att vi kanske kan ta en fika snart? =)

Ha det så bra och krya på dig!
Kramkram

Cel'Dara sa...

Sandy: Nämen hej, där är du ju! Tänkte just gå in på din blogg och skriva till dig faktiskt. :-)
Hoppas oxå att jag blir fit for fight (=fika) snart! :-)
Har du börjat på salongen nu? trivs du? :-)
Kram

pysselpralinen sa...

Jag som dessutom har jobbat inom vården kan bara bittert hålla med, det är för jäkla dåligt hur det funkar. Jag tror att man måste skrika högt och mycket och ibland till och med ställa sin egen diagnos för att få hjälp. Tyvärr är det ju inte när man är sjuk som man är som piggast/tuffast/starkast.

Det är definitivt ett systemfel. Jag tror inte att någon sjuksyrra eller läkare är lat eller inte bryr sig, definitivt tvärt om. Det enda problemet är att de har för mycket att göra, för många patienter, för lite tid. Det är sorgligt och galet men om man har kommit på knepet, som du verkar ha gjort, så är det bara att tjata och skrika högst tills man får hjälp.
Hoppas att det ordnar sig för dig nu!
Och ursäkta för att jag skriver ett så surt inlägg och inte sådär klämkäckt positivt som jag kanske borde, men det är bara det att när det kommer till det här ämnet kan jag lätt bli lite upphetsad...Orättvisor gör mig arg.:-/

Men nu lämnar vi det. :-)

Gullig servis tycker jag! Var helt övertygad om att det var en dockserie. Kan inte riktigt föreställa mig den i "normal" storlek. :-)

Cel'Dara sa...

Pysselpralinen: Jag är undersköterska i grunden, så jag har också erfarenhet av att jobba inom vården. Både på sjukhus och inom äldreomsorgen. Det är verkligen sorgligt att det inte finns tillräckligt med tid för att ge människor den hjälp, uppmärksamhet och omsorg som dom betalar för... och, inte minst, behöver!
Min egen läkare ringde idag och var väldigt förbryllad över medicinen som den andra läkaren hade skrivit ut åt mig igår. Den medicinen lär nämligen inte hjälpa ett dugg enligt min läkare. Blir man trött eller vad??! Så det blir väl till att man får dra en vända uppom vårdcentralen igen då, imorgon eller på måndag. *suck*

Sandy sa...

Jadå, jag trivs kanon =) Det kommer att vara i Commersen, men vi har inte bestämt när ännu. Och då kommer det nog att vara ett reportage om mig också..läskigt! =P
Du får jättegärna tipsa om det här på bloggen, om du vill och har lust ;) Det skulle vara supersnällt! Och självklart får du då låna bilden. Tusen tack! =)

Du får höra av dig när du har tid och ork att ses, fast nu känns det tyvärr som om jag börjar bli krasslig.. Bara det inte är baconfeber =/
Ha en trevlig helg!

Sofie sa...

Svar: MEN NEEEEJ :D Så underbart med snö ju! :) Blev så glad när jag fick veta att det snöade uppi Norrland, och att jag skulle få åka upp hit från Värmland lagomt till att få trampa runt i snön ^-^

Och gudars skymning vilken underbar köksserie! Den skulle jag inte tacka nej till :)
kram kram!

KATTCHING sa...

vilken härlig servis! :)
du lämande en kommentar på min blogg, å ja, jag syr väskor på beställning. just den modellen du kommenterat finns i 4 olika utföranden. liten med kort axelband, stor med kort axelband, liten med långt axelband och stor med långt axelband. priset varierar från 260kr-290kr (+frakt ca 24kr) + att det kan tillkomma nån tia om man vill ha knapp osv.
så välkommen att höra av dig om du är sugen på en väska. det går bra att specialbeställa en och välja något av mina tyger som man tycker om! :)
mvh/hanna