torsdag, oktober 01, 2009

Being a crabby bitch is part of my charm

Jag har lust att blogga, men kommer inte på nåt vettigt att skriva om. Det kan väl kanske bero på att jag egentligen inte mår särskilt bra. Doktorn hittar inget fel på mig heller, och då blir man såklart lite orolig och därmed ännu mer ur gängorna.Jag känner mig kinkig och vresig och allting jag tar mig för känns som värsta projektet.
Det är på sätt och vis tur att man jobbar i butik, för då är man ändå tvungen att träffa folk och vara trevlig varje dag. Annars hade jag nog bara isolerat mig och blivit ännu vresigare.

Men! en positiv sak är i alla fall att min lille Elvis är frisk igen. Det har han ju i och för sig varit ett tag nu, men i början var jag lite orolig att hans urinvägsinfektion skulle komma tillbaka igen. Det kan ju vara lite knepigt sånt där. Men han har klarat sig fint, och det är jag himla tacksam för! Bara för det har han blivit lite extra bortskämd på sistone. Till exempel har han fått ett nytt fint halsband i grön sammet med "diamanter" på. Visst är han tjusig? Han klär väldans bra i grönt tycker jag. :-)

(Foto: Cel'Dara)


(Övre bilden lånad från Allposters.com)

7 kommentarer:

Mandragora sa...

Skönt att läsa att han mår bättre. Och halsbandet var himla fint!

Tonårsmorsa / Fatou sa...

Han klär väldans fint i grönt med diamanter! Hoppas du själv kryar på dig snart också!

pysselpralinen sa...

Va jobbigt det låter att inte riktigt få veta vad det är man mår dåligt av! Då blir man ju ännu mer deppig av det.

Tur att Elvis mår bättre. Och snygg är han också lyxkatten! Sammet och diamanter minsann, det är värdigt en kattkung! :-)

Hoppas att du får en riktigt bra helg och att du mår bättre! Kram

Lilly Lee sa...

Så underbart söt kisse är han ;-) Halsbandet passade honom bra!
Måste lägga ut nån bild på min Charlie nån dag så ska du få se vad lika de är!

Olga da Polga sa...

Ville bara säga hej ...

Persilja sa...

Det du beskriver är jag. I ett nötskal. Jag har försökt tänka att det är vädret. Väntar febrilt på att den vanliga Pernilla ska komma tillbaka men hon glimtar bara till ibland. Är det sånt här som kallas utbrändhet??? Eller antydningar till det, när glädjen, lusten, inspirationen försvinner. ?
Hoppas att du mår bättre snart!!!

Annie S sa...

Jag måste nog säga att Elvis är en riktig fotomodell. :) Roligt att han mår bättre nu!

Hoppas att du själv börjar må bättre också snart. Och att du får veta vad som är fel, det ger onödig stress att inte veta varför man mår dåligt.

Ta hand om dej!