måndag, september 07, 2009

Uppsamlingsplats för lösdrivande småpryttlar

(Foto: Cel'Dara)

Jag anser mig vara en rättså ordningssam person nuförtiden. Jag gillar att ha ordning och reda omkring mig, för man mår så mycket bättre då. Sen jag flyttade till den här lägenheten i nu mars har jag helt plötsligt börjat tycka att det är roligt att städa.
Men det finns ett ställe i lägenheten där det verkar vara mer eller mindre omöjligt att hålla ordning, och det är här vid datorn. Bankdosa, suddgummin, kortläsare, måttband, miniräknare, block, kvitton, minneslappar, kamera, cd-skivor osv. Av nån skum anledning samlas allting här liksom. Som nån slags uppsamlingsplats för lösdrivande småpryttlar. Ahh! Jag blir tokig! Måste komma på nån bättre förvaring för allt sånt där smått. Får nog strukturera om i skåpet litegrann. (Själva "datorbordet" är i själva verket ett litet skåp med utdragbar skiva. Kan för övrigt vara en av dom mest prisvärda möblerna jag nånsin köpt faktiskt. Ynka 30 spänn!)
Men det får bli senare det, nu är det strax jobb som väntar!

4 kommentarer:

joz sa...

Hahaha! Tar du bort muggen och fatet så ser det ju förövrigt sjuuuukt städat ut. :)

Cel'Dara sa...

Joz: Städat???! Skämtar du eller???!

crrly sa...

*host* Inte för att jag, av alla människor, ska komma med såna här tips... men... Kan man inte sätta upp någon snygg låda/korg på väggen bakom, där du kan förvara småsakerna? Ett anspråkslöst förslag, bara, från en riktig slarvmaja som önskar hon hade hälften så bra idéer om sitt eget stök... ;-)

Cel'Dara sa...

Crrly: Idén är väl rätt bra kanske, men det lär inte bli särskilt snyggt. Förvaring på väggen funkar bara i hallen tycker jag. Men tack för tipset!