tisdag, september 29, 2009

Nu drömmer hon igen

Jahaja... här sitter man och drömmer igen. Givetvis är det en kamera det handlar om.
Jag menar, det är ju snart ett helt år sen jag köpte en ny.
(Mycket ironiskt uttal där vill jag bara tillägga, så ni inte tror att jag är värsta snobben nu!) Systemkameran i all ära, men den är ju lite väl klumpig att kånka på ibland. Och min gamla trotjänare har ju sjungt på sista versen i över ett år nu, så det är väl bara en tidsfråga innan den säger tack och hej för gott.
Den här lilla läckerbiten, en Canon IXUS 100IS, känns minst sagt som en värdig ersättare då. Jag har känt och klämt på en sån här på jobbet (fast i silver, inte alls lika snygg som denna rööööda!) och den känns mycket intressant måste jag säga.
Otroligt liten och smidig då den är i storlek som ett kreditkort, fast lite tjockare då förstås.
12,1 megapixel och så kan man filma i HD med den också. Inte helt fel! Jag har alltid tyckt att det är onödigt att filma med en vanlig digitalkamera. Att man hellre kan köpa en filmkamera om man nu ska filma. Men jag lär ju ändå aldrig köpa en filmkamera så då kan ju det här duga åt lille mig. Det enda jag filmar är ju Elvis i stort sett. Men det skadar ju inte om man faktiskt kan se lite bättre vad det är man egentligen har filmat, eller hur? :-P

Nåväl... det blir inget kameraköp ännu på ett tag. Prio ett just nu är att skrapa ihop till en Sweden Rock-biljett. Biljetterna för 2010 släpps redan den 1:a oktober i år, så det är inte annat än att man börjar känna sig sugen nu! Jag antar att dom första bokade banden annonseras vid biljettsläppet dessutom, så det ska bli spännade att se vad det kan vara för några. Oavsett vilka band det blir så ser jag fram emot festivalen, då det är ett par år sen jag hade biljett senast. Men det hade ju absolut inte skadat ifall Mötley Crüe hade kommit igen. Verkligen inte! ;-) Sist jag såg dom på SRF så fick jag ju fatt på en bit av Nikki Sixx's sönderslagna bas, men sån tur har man nog bara en gång i livet. Eller vad tror ni? ;-P



(Bild lånad från Canon)

3 kommentarer:

Lilly Lee sa...

Det där med att ya namn..ja enklast är nog att starta en ny blogg! Fast det beror ju på hur stora ändringar du tänkt göra..?
Lycka till iaf!

Lilly Lee sa...

byta namn skulle det stå.. min dator har börjat att ta bort vissa bokstäver..

Jimmy sa...

Köp kameran, den är ju lääääcker! :)