söndag, september 06, 2009

Hottat upp strykbrädan

(Foto: Cel'Dara, klickbar bild!)

Jag har tänkt länge att jag borde skaffa ett nytt överdrag till strykbrädan, så jag har letat i affärerna men inte hittat nåt som jag har gillat. Eftersom jag bor rätt så litet så är jag tvungen att ha strykbrädan ståendes bakom dörren i vardagsrummet. Och då vill man ju gärna att det ska vara ett snyggt överdrag på, eftersom man kan skymta det lite bakom dörren ibland. Så nu har jag sytt ett eget istället.
Det här är ett vintagetyg som jag fyndade på Tradera för säkert ett år sen. Har klurat på vad jag skulle göra med det, så jag blev så glad nu när jag kom på att jag kunde göra strykbrädeöverdrag (oj, vilket skumt ord!) av det. :-)

3 kommentarer:

Gardiner & Praliner sa...

Jättesnyggt! Kram Lotta

Persilja sa...

Gillar din soffa massor!!!! De brukar oftast vara grå. Assnyggt med rött. Gillar Iggekudden också. OCh mupparna! :D Ochstrykbrädan blev kanonn fin. Varför är det tyg som sitter på strykbrädor ALLTID fult??? Jag klär alltid om för jag står inte ut med det 90-talsfula menlöst mönstrade tyg som brukar vara. (Jag har förbrukat några strykbrädor genom åren. Plasten som håller den uppfälld påverkas av värmen antagligen och torkar ut och så går det sönder. Smart konstruktion helge....Tacka vet jag trä...

Sanna sa...

Blev kanonfint! Kanske nåt man skall testa på, min strykbräda är då allt annat än vacker =) hihi..