fredag, september 18, 2009

Dagens i-landsproblem

När jag fyllde år i maj så fick jag ett presentkort från jobbet och tanken har hela tiden varit att köpa en ny parfym för det. Jag har varit helt inställd på en ny Dolce &Gabbana Light Blue eftersom det är en av mina absoluta favoriter.
Den är dyr som tusan också, brukar kosta nånting runt 395-450:- för futtiga 25 ml. Så jag tänkte att jag skulle passa på och ta den där dyringen nu när det ändå är "gratis" så att säga.
Men så idag blev jag tipsad om Carolina Gynning's nyutkomna parfym; Go Girl! En kompis hade den på sig idag och den luktade helt fantastiskt. Så jag sprang till butiken och sprutade lite på mig och jag bara älskar den. Har gått och sniffat på armen hela eftermiddagen!
Den här parfymen är lite billigare än Light Blue.
Go Girl! kostar "bara" 295:- för 30 ml.
Så nu är frågan.. ska jag köpa denna nya eller ska jag hålla mig till en gammal goding?
Om jag skulle tröttna på Go Girl! så är det ju inte hela världen eftersom jag ändå inte har betalt den själv, även om det vore himla synd förstås. Men så vet jag att om jag inte köper Light Blue för mitt presentkort så kommer den inte bli köpt alls. För jag kan bara inte med att unna mig själv en så pass dyr parfym. Det är klurigt det här alltså! Vad tycker ni? Hur skulle ni gjort?

(Bild lånad från Eleven.)

6 kommentarer:

Emilia sa...

Jag hade nog köpt GoGirl! Älskar att pröva nya :)
Ett annat tips är Britney Spears parfym "Fantasy" den har jag och den är helt underbar!
Dessutom är den inte så dyr. Har för mig att jag gav typ 179kr för 50ml. :)

Nadja, Lillen och Lillens pappa sa...

Jag skulle ställa mig frågan "Vilken skulle jag köpa för mina -egna- pengar?" Så skulle jag betala den jag tycker är "fel" för min egen plånbok med presentkortet och gåtillbaka när lönen kommit och köpa den andra med ;) *Helt ärligt* Så resonerar jag!

Lycke sa...

Jag skulle ha köpt den jag tyckte var allra mest underbar på mig oavsett pris...annars skulle jag ändå ha sprungit o köpt den senare, hihi...! Passa på nu när du har presentkort!!
Hoppas solen skiner över dig..sitter själv vid datorn och försöker byta blogg till blogspot...är inge vidare teknisk så det tar nog några timmar, hehe...

Kramhögar Lycke

Cel'Dara sa...

Tack för er input, tjejer!
Jag tror ändå det får bli Light Blue. Jag lät kärleken sniffa på Go Girl! igår och han gillade inte den lika mycket som min gaml atrogna Light Blue. Lika bra jag tar den då så jag inte ångrar mig. Och så är det ju förstås ett plus ifall han gillar den oxå! :-)

Lycke sa...

Hello igen!!!
Japp, jag har en liten frågelifråga!
Försöker fatta hur man kan ändra storlek på beskrivningsrutan längst upp på sidan - för jag försöker lägga in en tjusig bild där..men den blir ju i fel storlek i jämförelse med den förbaskade rutan?!?

Kramis Lycke

Lycke sa...

Jäpp, det är fixat!! Jag lyckades fatta det där jag frågade om, så nu har jag en fungerande ny blogg att skriva på..JIPPEY!! Känns toppen, och du är hemskt välkommen att hälsa på..lite ensamt såhär i början...

Kramhögar Lycke