måndag, augusti 17, 2009

Veckosummering och så några filmtips

Utan att det alls var meningen så råkade det visst bli en veckas bloggpaus. Dagarna går ju så rackarns fort nuförtiden! Sedan den andra fotoaffären i stan gick i konkurs i våras har vi fullt upp hela tiden. det är förstås kul, men man blir trött!
Jag har dock ändå hunnit med en del trevligheter under veckan som gått.
Jag har haft besök av min kära vän C till exempel. Vi lekte cateringfirma här hemma i fredags och bakade pajer som hon skulle ha med sig och bjuda sin familj på senare på kvällen. Snäll som hon var så lämnade hon en bit kvar till mig innan hon susade iväg. Smakade finemang såklart! ;-)
I lördags var det dags för födelsedagsfirande av kärleken, Elias. Mycket trevligt att få äta lite gott och umgås med hans familj. Och himla bra att han blev glad för presenterna som jag hade köpt. :-)
Det har setts en hel del film i veckan också. Jag är ju inte direkt värsta filmslukaren om man säger så, så tre filmer på en vecka är verkligen mycket för att vara mig. Jag är på tok för rastlös för att kolla på film. Det måste vara riktigt bra för att jag ska palla sitta stillla så länge.
Filmerna som avverkats i veckan är Watchmen, The Boat That Rocked och så en favorit i repris; Blades of Glory.


Watchmen har jag ju varit riktigt pepp på länge nu, och då är det ju alltid lite oroligt sen när man väl ska se den. Risken är ju stor att man blir besviken när man har höga förväntningar. Och först var jag lite besviken, för under den första timmen eller så var den rätt seg faktiskt. Men sen jäklar ordnade det till sig! Det visade sig alltså vara en schysst film trots allt. Och Malin Åkerman sen då.. hon är ju så sabla snygg!
The Boat That Rocked var också en riktigt höjdare. Både rolig och full med schysst musik. Gillar man musiken från 60- och 70-talet är denna filmen ett måste. Jag lyssnar på soundtracket på Spotify nu om kvällarna. Rekommenderas varmt! :-)
Har man inte sett Blades of Glory så har man missat en av dom bästa komedierna genom tiderna. Faktiskt!

Inga kommentarer: