fredag, augusti 21, 2009

...och på tal om porslin

Kulinara (Foto: Rörstrand)

Det blir mycket porslinssnack här nu, men det får ni ta!
Jag gillar verkligen Hanna Werning's känsla för färg och form, så jag blev glatt överrraskad när jag såg att hon har designat en ny serie porslin för Rörstrand. Kulinara heter den, och själv ser jag den som en modern tolkning av 50-talets Picknick som jag också är väldigt förtjust i.

Picknick (Foto: Metropol)

Vilken tycker ni är snyggast? Kulinara eller Picknick?
Själv är jag nog mest förtjust i Picknick. :-)

4 kommentarer:

Bettan... sa...

Svårt val, dom är ju så fina båda två. Men jag får nog ändå säga Kulinara. Tycker att det är fina svampar på den och så har jag ju helt plötsligt blivit lite småförtjust i grönt.
KRAM!

Mandragora sa...

Kulinara så klart ... den är grön och härlig.

Dilldall-Nina sa...

Fine begge to - men oh la la - PICNICK. Minner i grunnen ganske mye om Clupeafiskene mine. Samme strek på en måte. Ønsker deg en GOD helg, kjære nettvenninne ;).

Anonym sa...

Picknick! picknick! älskar picknick! min mamma har en smör ask i picknick som jag dreglar varje gång jag ser.
pjöller!