lördag, augusti 01, 2009

Inspiration och ungt oförstånd

Inspirerande bild från Mrs. Murphy. Den här tapeten har ju funnits nåra år nu, men jag tycker fortfarande att den är lika snygg! Inte i ett helt rum kanske, men som en fondvägg. Det hade jag inte alls tackat nej till. :-)
Dom här salt- och pepparkaren är ju hur snygga som helst dessutom. Har hört rykten om att dessa ska finnas på Dollarstore. Vill ha, vill ha! Men varför finns Dollarstore bara i Norrland? Grymt orättvist kan jag tycka! :-(
Perstorpsplatta är sjukt snyggt också.. Jag har ett sånt här köksbord, men tyvärr är skivan så fläckig och sliten att jag måste ha duk på. Himla synd.
Men vet ni vad som är ännu mer synd? Att jag fick ett helt felfritt och jättefint sånt här köksbord när jag flyttade till min första egna lägenhet för en sisådär 10 år sedan. Men vad tror ni att jag gjorde? (Håll i er nu!)
Jag målade över det! Och inte i vilken färg som helst... utan i mörklila(!) Heeeelt galet, jag vet. Men jag var nyss fyllda 18 och begrep inte bättre. Tyckte bara att bordet var gammal och fult och ville piffa till det lite. Och som jag slet med det där bordet! Perstorpsplattan är ju himla hård, glatt och slitstark som ni säkert vet. Så jag fick slipa, och slipa, och slipa. Och måla flera varv med häftgrund innan jag ens kunde tänka på att måla på den lila färgen. Och så målade jag säkert 3 lager med lila. Men lik förbaskat släppte färgen både här och där sen och jag var jättearg och besviken. Ganska komiskt såhär i efterhand egentligen, hahaha! :-D

(Bild lånad härifrån.)

2 kommentarer:

Mandragora sa...

Vårt köksbord har perstorpsplatta. Jag ärvde det efter gamlamormor och gamlamorfar så det har verkligen sin historia. Jag har minnen från deras kök.

Erika sa...

Ja de där salt å peppar karen är grymt snygga, har dem sj då jag bor en gå bro bort från dollarstore så jag är där ibland dagligen. Finns så mkt att kolla på å de har allt från tokigt till skräp till schyssta grejjer. De har de där i andra burkar också samma färg och form som det står flingor och liknande på, dem har jag också. Finns i ljus/baby blå också.