fredag, augusti 21, 2009

Dyngkåt och hur helig som helst


Jag var trogen läsare när Mia Skäringer bloggade på
Mama och blev så besviken när hon bestämde sig för att sluta. Men när jag fick höra talas om att en bok var på gång så blev jag lite gladare.
Fast nu har jag har väntat så länge på den där boken att jag faktiskt hade glömt av det litegrann. Tills idag då vill säga. För idag kom det ett mail från Adlibris där det stod att boken nu finns att beställa.
Boken är en samling av krönikor och blogginlägg från tiden på Mama, så det är ju sånt jag redan har läst.
Men det spelar ingen roll. Jag gillar Mias sätt att uttrycka sig och dela med sig av sig själv. Ärligt och naket, utan en massa krusiduller och förskönande omskrivningar.
Lite väl grov i språket ibland kanske, men ändå... Hon inspirerar mig.


(Bild lånad härifrån.)

4 kommentarer:

Bettan... sa...

Vad nice :) Visste faktiskt inte att hon hade skrivit en bok. Den vill jag också läsa!
(Förresten så blev jag riktigt rädd när jag läste överskriften på ditt inlägget i Bloglovin. Satte saliven i halsen, haha!)

Cel'Dara sa...

Bettan: Hahaha! Jag misstänkte att det fanns somliga som skulle bli lite chockade, så jag funderade först på ifall jag verkligen skulle våga ha den rubriken! X-D

Ida sa...

sv: Bilderna gick att rädda. gissa vem som gör dubbla backups i fortsättningen? :P

Bettan... sa...

Haha! Jo, jag trodde det hade slagit slint på riktigt :P