lördag, juli 04, 2009

Mys, väder och en fånig video

Jag hade en jättemysig dag med vännerna i Sölvesborg igår.
Vi körde på en liten loppisrunda på Listerlandet, bland annat besökte vi Nostalgi i Nogersund som jag verkligen kan rekommendera. Alla prylarna är sorterade efter färg där, och det underlättar ju verkligen. Det blir ju mycket lättare att se varje pryl då, och jag tror man får mer sålt på så vis också. Varför gör inte alla så?
När vi kom tillbaks till stan slank det ner en liten langos också, årets första faktiskt! Gott och slafsigt! :-)
Vädret var strålande, nästan för strålande faktiskt. Men lite senare fick jag ångra bittert att jag hade flämtat och gnällt i värmen. För när jag klev av tåget hemma i Karlshamn igen så spöregnade det! Tur att jag fick skjuts hem i alla fall, annars hade jag vart synnerligen dränkt innan jag hade kommit hem till mig.
Enligt meteorologerna är det tydligen slut på sommaren här nu, eller åtminstone ska det bli svalare och lite regn. (Men det är väl i och för sig just det som är sommar? Åtminstone på våra breddgrader!) Och jag vet inte riktigt om jag ska vara nöjd eller inte. Elvis är nog nöjd i alla fall. Han har mest bara legat och slöat på sistone. Stackarn har knappt orkat äta i den här värmen, och det säger jag inte om. Det blir nästan 30 grader här i lägenheten när solen står på som mest. Helt olidligt för en liten pälspadda ju!
Bjuder på en vansinnigt fånig video idag. Men låten är ju en go' gammal klassiker, så hade jag vart er så hade jag låtit bli att titta och bara lyssnat istället. :-P



(Bild lånad härifrån.)

1 kommentar:

Mandragora sa...

Tack för tipset om Nostalgi (har ju ingen koll på den jävla kommunen). Nu kan jag åtminstone ha något att se fram emot om jag hälsar på mina föräldrar.

Här har det varit kvalmigt och varmt sedan juni började. Inte en droppe regn. Knappt någon vind heller. Det känns som att vi långsamt håller på att tyna bort...