lördag, juli 25, 2009

Höstlängtan

Jag vet inte riktigt vart tiden tar vägen nu när jag börjat jobba igen. Men dagarna och veckorna bara flyger iväg. Och tur är väl det, för det då är det väl redan sommar igen innan man vet ordet av! :-D
Jag är lite besviken på den här sommaren som försvann nästan precis när den kommit. Så nu längtar jag faktiskt lite efter hösten. Blir det ingen riktig sommar kan det likaväl bli höst direkt tycker jag. Jag är väl lite knasig kanske.. som faktiskt tycker det känns rätt bra när hösten kommer och man kan ta på sig tjocka jackan igen. ;-P

Men idag regnar det åtminstone inte, och det kommer väl till pass eftersom det är Äggstockfestivalen här i helgen. I vanliga fall brukar festivalen äga rum i Bellevueparken, men eftersom Magnus Uggla har sin revy där i år så har festivalen fått flytta till Väggabadet. Jag tyckte det lät lite märkligt först, att ha en festival inne på ett bad liksom... Men vem vet? Det är kanske ett vinnande koncept!
2004 blev Äggstock förresten utnämnd av Metro till en av Sveriges största lokalbandsfestivaler. Ganska coolt tycker jag. :-)
Jag har gått på festivalen sedan 1995, men nu har jag haft några års "paus" så jag tänkte det kunde vara dags att göra ett besök igen. Under förutsättning att regnet håller sig borta då förstås!

(Pinuppan är målad av Gil Elvgren)

3 kommentarer:

Mandragora sa...

Jag älskar hösten. Jag längtar till hösten...

Anonym sa...

Ewan är inte heller någon Sommar o Sol människa,gillar höst,hög frisk luft,alla vackra färger,"Kura skymning" med tända ljus.....
Ciao
Ewan

Nadja, Lillen och Lillens pappa sa...

Jag håller med! Hösten är toppen med sina vackra färger, fina höstkappan, regn och blåst! Ja (!!!) kalla mig tokig men jag gillar att klaffsa runt i lera ;)

Men nu är det semester för mig! Äntligen! Tre hela veckor- HÄRLIGT!