fredag, maj 29, 2009

You gotta dance like a monkey!

En observant läsare la märke till att det numera står i min presentation att jag är 28 och inte längre 27. Ja, det har alltså varit bemärkelsedag här i veckan. Dock försöker jag allt vad jag kan att undvika att ha kalas. För kalas har alltid vart jobbigt tycker jag, både att gå på och att ha. Fast mest att ha tror jag. Kalas känns ofta så krystat och sånt gillar inte jag. Det ska vara avslappnat, som en vanlig fika en helt vanlig dag. Då trivs jag bäst. Utan en massa krusiduller.
Men jag kan erkänna att det faktiskt var lite kalas (fast jag kallar det hellre fika!) här i måndags i alla fall. Bettan och Jessy var här och vi åt en massa glass med chokladsås och kex. Lite barnkalaskänsla sådär. Jättekul och trevligt! :-)
Jag undrar om det verkligen är så att ens mentala ålder aldrig blir äldre än nånstans mellan 20-25... ibland känns det i alla fall så. Jag har alltid tyckt att 40-50-åringar som säger så är patetiska... Men jag börjar nog faktiskt förstå nu.
Med det sagt bjuder jag nu på en lite fjantig men ack så jäkla ösig låt;




"[....] Little girl you look so sweet
(you got hips like a monkey, dance like a monkey, child)
You just started ten thousand years ago
Presto, Adam and Eve, but go man go
Abel died, Cain took his life
And headed straight to the jungle to find a wife
(Wow)
Nonbelievers blame it all on apes
This monkey time I wanna see you shake
Evolution is obsolete
(you gotta dance like a monkey, dance like a monkey, child)
Stomp your hands and clap your feet
(you gotta dance like a monkey, dance like a monkey, child)
Oh one more time, yo
It's monkey time! [....]"

(Bild lånad härifrån.)

7 kommentarer:

Mandragora sa...

Det beror nog på hur man är som människa men inuti är man nog inte så gammal. Ens mentala ålder landar kanske på 35 max.

Du verkar ha haft ett mysigt kalas i alla fall. Eller fika. Jag tycker som du när det gäller sådant där men tro det eller ej ... i dag satt jag och två killkompisar och planerade VÅR 30 ÅRSFEST! Tjohooo!

joz sa...

Jag är ju då typ 32 eller nåt. Men när folk frågar hur gammal jag är så håller jag för det mesta på att svara 24 eller 27. Skumt. Man är som sagt inte äldre än man gör sig. En del blir fan tant när de är 17 bast. Jag får passa på att gratulera i efterskott. Hörde förresten att du har det sjuukt snyggt hemma hos dig ;)

Cel'Dara sa...

Mandragora: Hur blir 30-årsfesten då? Ett hejdundrande fylleslag i sann fjortisanda, eller hur har ni tänkt? I så fall, är jag bjuden? Hehe! ;-P
Kram

Joz: Ja du har så rätt, en del blir fan tant när dom är 17. Skönt att man inte hör till den skaran i alla fall! :-P
Hehe.. Jasså du, det har du hört va? ;-)
Förresten vore det attans trevligt att se dig nån gång snart, innan det plötsligt har gått 10 år sen sist! :-)
Har dessutom hört att du har en hel massa fina grejer hos dig oxå. ;-)
Kram

Vicke sa...

Tack! Outfiten är vald inför kvällen är nu vald. Den vann stort!

Mandragora sa...

I nuläget är det tänkt att vi skall hyra ett hus, bjuda på middag genom en cateringfirma och vi har till och med ordnat underhållning. Vi har en preliminär gästlista men vet ingenting förrän vi har ordnat lokalen. Det blir nog full rulle hela natten lång ja!

Lilly Lee sa...

Då får man väl ta och gratulera!

joz sa...

Det hade varit najs, jag börjar inte jobba förräns vecka 28 så jag dyker nog upp i K-hamn innan dess. Kanske nån kul loppis hade vart nåt? Jo, jag har en massa saker jag med. Jag älskar mina prylar. Går ner i källaren och upp på vinden ibland och sniffar på teakmöblerna. Tar på de genomskinliga plastlådorna med mina finingar och pillar lite på min plåtburkssamling. Min sambo tycker att jag ska göra mig av med skiten. Jag tycker att han är den stora skiten i sammanhanget ;)