fredag, maj 01, 2009

Studentpresentångest

Min syrra tar studenten den 12/6 så det börjar bli dags att komma på vad man ska köpa för present. Jag kommer verkligen inte på vad jag ska köpa!
Skulle helst vilja ge henne något slags smycke men hittar inte nåt som känns rätt. Funderar på att köpa nåt till hennes framtida hem också, men det är ju inte heller helt lätt.
Vi har så väldigt olika smak så det är verkligen ursvårt att köpa till henne. Om jag hittar nåt som jag själv gillar så är det inte särskilt stor chans att hon gillar det. Och om jag hittar nåt som jag tror att hon gillar så gillar jag inte det själv, och då känns ju inte så kul att ge bort. Det ska ju vara ett minne för livet så jag vill verkligen komma på något riktigt bra. Något som jag tycker känns bra att ge bort, och som hon dessutom gillar och verkligen kommer använda.
Nån som har tips? Vad brukar man köpa i studentpresent? Jag har ju själv inte tagit studenten så jag har ingen vidare koll på sånt här om jag ska vara ärlig. :-/

(Bilden är lånad härifrån.)

9 kommentarer:

FRÖKEN GRÖN sa...

GÖR NÅGONTING.
Du är ju duktig på att både fotografera och pyssla - utnyttja din talang och gör något kreativt! Det blir en unik present som ingen annan har och som verkligen är personlig.

(Inför julen målade Jens och jag ett porträtt till varje person i familjen, det var vår julklapp till var och en, det blev julens stora höjdpunkt bland klapparna.)

Cel'Dara sa...

Fröken Grön: Jag har gjort grejer till henne i present förut, men nu kommer jag verkligen inte på nånting. Ingenting alls! :-(

FRÖKEN GRÖN sa...

Kan du inte göra ett kollage med bilder?

Cel'Dara sa...

Fröken Grön: Jo, jag hade iofs tänkt göra nånting med bilder oxå.. men det tänkte jag göra istället för att ge ett vanligt gratulationskort ihop med presenten. Så jag vill liksom komma på nåt mer också... Hmm.. jag får fundera vidare!

Ida sa...

Smycken från Thomas Sabo lär vara en het present till studenterna! Där finns ju berlocker föreställande allt :) Jag fick ett I, en katt och en svart sten av familjen i julklapp/födelsedagspresent. Älskar dem :) www.thomassabo.com

Cel'Dara sa...

Ida: Jo, dom smyckena är verkligen fina. Men rätt mycket för mycket över min budget tyvärr.
Har däremot funderat på att köpa en lite billigare variant av berlockarmband men jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Vi får se vad det blir! :-)

Ida sa...

Jaa.. det är verkligen en grej man får önska sig :) en annan variant funkar ju lika bra - det är ju mixen som blir personlig :)

lycke sa...

Det är svårt med presenter ibland, tänk på något hon kan ha kvar och minnas stunden med kanske - en speciell dagbok, som du gjort försidan på kanske?!?

Kram Lycke

Cel'Dara sa...

Lycke: Vad jag vet så skriver hon inte dagbok, men annars var det en jättefin idé ju. :-)