torsdag, maj 21, 2009

Slow motion-dag

Den här dagen har verkligen gått i slow motion. Även fast att jag inte steg upp förrän vid 12 "i morse". Jag som i vanliga fall är värsta nattugglan går nu och bara väntar på läggdags. Kan ju inte lägga mig för tidigt heller, för då vaknar jag för tidigt imorgon och då kommer jag vara trött och seg sen när det väl är dags att gå till jobbet.

Uppdraget för dagen var att gå ner i källarförrådet och gå igenom grejerna där nere. Att sortera vad som sparas och vad som ska kastas med andra ord.
Jag har gått och trott att det fanns massor att kasta eftersom det fanns massor med grejer där nere. Men jag hade fel.
Förrådet är ju faktiskt pyttelitet och jag har inte alls så mycket grejer som det verkar. (Har ju en del möbler där nere med, och dom tar ju faktiskt lite plats också.) Jag hittade inte en enda pryl som jag vill slänga. Jag rensade ju precis innan jag flyttade hit för knappt 3 månader sen, och då rensade jag himla bra faktiskt om jag får säga det själv. Jag såg förbi min slängångest eftersom jag inte hade nåt val. Och det gick bra, förvånansvärt bra faktiskt.
Så nu när det inte blir nåt slängt så får jag helt enkelt stuva om lite där nere.
Men det får bli en annan dag. Till helgen förhoppningsvis om jag inte känner mig alltför mör då. Min kropp, och i synnerhet nacken då förstås, gillar inte sånt arbete nåt vidare. Men vad göra när man är själv? Bara till att göra så gott man kan i sin egen takt helt enkelt.

Jag har en liten idé också som jag går och klurar på. Jag har ett skrivbord i teak som står i källaren eftersom det inte få plats här uppe i lägenheten. Det ser ut som så att det är två hurtsdelar (heter det så förresten..?), en med lådor och en med skåp, och sen är det en lös bordsskiva som man lägger ovanpå. Min fundering nu är att ta upp dom där båda hurtsdelarna och ställa dom precis jämte varann med en ny mindre skiva ovanpå. Skulle kunna vara precis vad jag behöver som förvaring till mina pysselprylar! Problemet är bara att dom här är ganska djupa (57 cm) och just därför kommer jag inte på vart jag ska ställa dom utan att det ser konstigt ut eller tar för mycket plats. Hmm.. det här tål att tänkas på...

(Bild lånad från AllPosters.)

1 kommentar:

Mandragora sa...

Vad skönt att du har rensat ordentligt. Det är befriande!

Vi behöver verkligen gå igenom källarförrådet ... det kommer att ta tid.