fredag, maj 15, 2009

På pysselfronten intet nytt

Det händer inte mycket vare sig på pysselfronten eller inredningsfronten för tillfället.
På jobbet har vi fullt upp just nu, så jag är rätt seg när jag kommer hem om dagarna. Den andra fotobutiken här i stan gick ju i konkurs för ett litet tag sen, så nu har vi fått alla deras kunder också. Plus att det är full fart på studentplakatstillverkningen nu. Jag har att göra med andra ord!

Badrumsskåpet som jag påbörjade ommålningen av för snart en månad sen (jisses! vart tar tiden vägen?!) är fortfarande inte klart. Jag har haft problem med färgen, vilket har gjort att jag har tappat sugen lite. Färgen bubblar sig nåt kolossalt, vilket har resulterat i att jag blivit tvungen att slipa ner och måla om flera gånger. Har testat olika rollers men det blir samma bubbliga resultat oavsett hur jag gör. Så jädra trist! Men nu har jag vart och fixat en pensel istället, så innan helgen är slut har jag kanske äntligen blivit klar med det där förbenade skåpet!
Men i ärlighetens namn känns det väl sisådär motiverande att slutföra det här lilla pysselprojektet. Det är nämligen inte så säkert att jag får användning av det där skåpet mer än ett par månader nu ändå. Orsaken är att jag kanske ska flytta igen. Men bara kanske!
Igår fick jag reda på att grannen som bor över mig ska flytta en våning upp, så hennes lägenhet blir alltså ledig i slutet på sommaren. Och hennes lägenhet är i stort sett likadan som min, fast med balkong! :-)
Jag har inte riktigt bestämt mig ännu för om jag ska ta den eller ej, jag ska fundera lite över helgen. Men som det känns just nu så kommer jag nog ta den. Jag trivs inte riktigt med att bo på bottenplan, och dessutom vill jag hemskt gärna ha balkong. Och smidigare flytt än såhär kan man väl knappast få? Det känns som att det vore dumt att inte ta den här chansen. Så ja... jag har lite att fundera på nu dom närmsta dagarna. :-)

(Pinuppan är målad av Joyce Ballantyne.)

2 kommentarer:

Fröken Grön sa...

TA LÄGENHETEN FÖR RACKARN!
En balkong MÅSTE man ju ha - om det är möjligt.

Vi flyttade från D till B för ett par år sedan. Himla smidigt!

Cel'Dara sa...

Fröken Grön: Jo, jag är allt bra sugen alltså! Jag längtar verkligen efter balkong, även om denna är liten och man inte kan odla särskilt mycket på den. Än mindre få plats med riktiga utemöbler. Men ändå! Hade vart riktigt najs med balkong faktiskt.
Men det hänger väl mest på att jag ska slippa eventuellt dubbla hyror vid flytten... ska ringa hyresvärden efter helgen och kolla hur det ligger till med det. Håll tummarna för mig!