onsdag, maj 13, 2009

Mönstertokig

Jag är tokig i fina mönster. Kan bara inte få nog! Kökshandukkar med fina mönster är särskilt svåra att motstå eftersom dom ofta inte behöver kosta så mycket. Så ifall jag hittar en som jag gillar får den oftast hänga med hem. Men nu har jag totalt köpstopp på kökshandukkar. Man ska ju hinna använda alla oxå, eller hur?
Brickor med fina mönster är också trevligt tycker jag. Som tur är (hihi!) äger jag inte så många ännu, så jag tycker faktiskt att jag kan få samla på mig ett par såna utan att skämmas. Särskilt såna där små som är ca 20x30 cm är ju bra. Jag använder ofta en sån att bära in min tallrik på när jag äter i vardagsrummet. Och så kan man ha dom att lägga upp kakor och bullar på när det är kalas. Eller sätta sina teburkar på, som jag har gjort i köket. Fiffig pryl det där, lillbrickan! :-)
Sen när jag har fått mig en liten samling (eller åtminstone fler än dom två jag har nu) så funderar jag på att det nog skulle vara snyggt att sätta upp dom på en tavellist i köket.
Lagerhaus har många fina mönster tycker jag, så nästa gång jag åker dit lär det nog slinka ner en bricka eller två i min korg. :-)


(Collage av Cel'Dara med bilder lånade från Lagerhaus.)

12 kommentarer:

Jessica sa...

Tack så mycket för inbjudan! Jag kommer gärna och hälsar på! :) Kram

Sandy likes retro sa...

Brickor är skitskoj =P Fast sen använder man typ bara en som blir ens favorit..så är det iaf för mig =) Leve Lagerhaus och deras designers tycker jag!

Ha det bra

Annica sa...

Brickor är ju jättekul! Man måste inte använda dem - de passar JÄTTEBRA på en tavellist!
Jag tittade på småbrickor igår, faktiskt! Fyller år snart och tänkte reka lite vad som finns i affärerna om ifall att någon vänlig själ skulle fråga om jag önskar mig något... ;)

joz sa...

Hej Cel´Dara! Snubblade in på din blogg och insåg att jag faktiskt träffat dig. Kommer också från k-hamn ju :) Du har haft samtal med min hund Fonzie som blir galen när han går förbi skateboard eller inlines-åkare. Varit på samma fest som dig i Malmö för lääänge sen också. Vi har samma schyssta smak när det gäller inredning och prylar märker jag. Jobbigt att inte ha plats för allt. Har ett källar och vindsförråd packat med fiiina saker, jag bara måste behålla. Suck.

lycke sa...

Jag "behöver" också fler toksnygga brickor...fynderar på en sån där tallrikshylla - har en jag kan måla upp, men har inte riktigt det sim ska stå i den, hihi...och har du för gott om handdukar kan du gärna skicka några till mig, fniss

Kram Lycke

joz sa...

:)
Jorå FonzieBallonzie is still going strong. Fortfarande atackhund när det gäller hanhundar och rullande människor. Han e fan nio år nu. Fast fortfarande valpig. Ser att du också har fotointresse. Det e roligt som fan att fota och photoshoppa. E novis ännu men, men.
Ps lagerhaus is da shit.

Cel'Dara sa...

Sandy: Jag vill gärna inbilla mig att jag kommer använda alla lika mycket.. åtminstone så låter det lite mer motiverat då att kunna köpa på sig fler brickor, hihi!

Annica: Jo, jag fyller ju oxå år snart.. så det är därför jag tipsar lite på bloggen här nu, hehe! ;-)

Lycke: Åh, har du en tallrikshylla??! Vad avis jag blev nu! Jag har letat efter en sån länge nu, men dom få gånger jag lyckats hitta nån så har det varit på tok för dyrt. :-(

Joz: Bodde Fonzie lite tillfälligt här i Karlshamn typ.. hmm.. i somras (tror jag det var)? Såg en vovve i en bekants bilddagbok, och den såg precis ut som Fonzie. :-)

karola sa...

Läckra mönster...ja brickor e också väldigt trevligt att shoppa :)

joz sa...

Jepps! Fonzie har semester hos min bror varje sommar. Badar, åker bil och sådär. Trist med sommar i Malmö för en hund.
http://www.youtube.com/watch?v=4Bj_LT5xS-w

A home far away sa...

Superduper fina mönster!

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

Kvasthilda sa...

Underbara Lagerhaus :-) Har fyrtio mil till närmaste. Nå, trettiofem i alla fall. Nog så jäkla långt. Vi har inga roliga (läs billiga) butiker här över huvud taget.
Måste försöka ta mig ner till Lule' o shoppa lite.
Brickor o kökshanddukar. Visst är de svåra att hålla sig från?

Cel'Dara sa...

Kvasthilda: Det är inte bara svårt, det är till och med omöjligt tror jag! Hihi! ;-)