söndag, maj 17, 2009

Krigsförklaring


(Klickbart collage av Cel'Dara med bilder lånade från Moderna Muséets webshop)

En mjuk handgranat där det gömmer sig en tygpåse inuti på vilken det står "war on plastic". Fiffigt och kul tycker jag! (Finns att köpa för 190 riksdaler i Moderna Muséets webshop.)
Ett kul och annorlunda presenttips till den miljömedvetne kanske? :-)
Jag har sedan ett tag tillbaka slutat köpa plastpåse när jag är och handlar. Jag har istället en tygpåse som alltid ligger i väskan. Jag tycker att jag använder tillräckligt mycket plastpåsar ändå, för det blir ju lite mer när man har katt. Även om det är små påsar som man använder när man tömmer kattlådan så blir det ju ändå en hel del på ett år.


Uppdatering: Fick en länk till ett så spännande pysseltips från Myrkyr här i kommentarerna, så jag var bara tvungen att lägga in den här så ni inte missar det. Visst ser det kul ut? Det måste jag testa! Ska genast leta igenom mitt lilla "påslager". :-)

2 kommentarer:

myrkyr sa...

Här är annars ett pyssligt tips på vad du kan göra med all plast:

http://etsylabs.blogspot.com/2007/05/long-overdue-fusing-plastic-bag.html

kram

Lisa sa...

He he, jag är ganska frisk nu ändå, lite mer vila bara, men värsta är ju över :) Cool påse, bra med den lilla handgranaten att knöla ihop den i, jag bli seriöst tänd på den där påsen :D Me want!

Jag har en ny blogg nu och just nu har jag en ny tävling om mina illustrationer. Tänkte att ni som var med och tävla förra gången kanske vill ha en ny chans :)
http://nyheter24.se/mamma24/bloggar/pink-friday/223282-tavling