tisdag, maj 19, 2009

Knäck i lurarna eller?

Jag behöver nya lurar till min mp3-spelare (nej, jag har ingen ball Ipod).
Jag vill ha några som är lätta att ha med sig och som inte tar plats i väskan. Sånna där båglurar är jag trött på för dom halkar bara runt på huvudet och så blir frisyren konstig dessutom. Den vanliga modellen som man trycker in i öronen funkar inte på mig eftersom jag har för små öron. Dom trillar bara ut hela tiden, till och med om jag sitter helt still. Grymt irriterande!

Jag funderar på en sån här In-ear-modell istället. Men det finns ju en hel uppsjö att välja mellan. Nån som har koll på vilka märken som är bra och mindre bra? Jag är inte så sugen på att lägga en massa pengar på dom heller såklart eftersom jag inte vet ifall jag kommer trivas med den här modellen. Max 200:- typ. Men hjälp!... finns det nån som vet nåt om sånt här??? :-/
(Läskig bild lånad från Prylportalen.)

4 kommentarer:

Iris sa...

Skriv gärna en recension när du hittat dem sen, jag har också för små öron och håller på att få spel på mina hörlurar som bara ramlar ur hela tiden..

kram /iris

Andreas sa...

Ta en titt på : Sony MDR-ED21LP
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18869

Använder dem eftersom de låser sig i örat på nått vis. Även när man springer håller de sig fast på mig.

Susanne sa...

Jag har såna där som man petar in men de ramlar ut de med. Jag har för trånga gångar... Ja... what to do liksom...

Cel'Dara sa...

Iris: Jodå, det ska jag göra. Eller så får du göra det, ifall du hinner före mig. ;-)

Andreas: Tack för tipset, men jag tror din variant skulle funka dåligt på mina små öron. Jag behöver nåt som man verkligen kan trycka in liksom.. Killar har lite större hörselgångar än tjejer vettu.

Susanne: Jag har sett att det brukar följa med "pluppar" i tre olika storlekar. Gjorde det det till dina och dom är ändå för stora? Aj då.. :-/