söndag, maj 24, 2009

Helgen som gått

Klockan är 21:00 och det är 18,2 grader ute. Kan ni fatta??! 18,2 grader varmt alltså, helt underbart med andra ord. Sommaren är alldeles runt hörnet nu, äntligen!

Det har varit strålande väder här i Karlshamn idag men jag har knappt ens stuckit ut näsan genom fönstret förräns nu för en stund sen när jag gick ut för att handla. (Men då gick jag givetvis ut genom dörren, så ni inte tror nåt annat!) Har varit inne och städat och gjort nytta istället. Känns bra! Fast kroppen värker och skriker. Det är trist när man vill mer än man mäktar med. Men jag är i alla fall nöjd med det som jag har hunnit med idag, och det är ju huvudsaken. :-)

Gårdagen tillbringades på Holje marknad i Olofström med en vän och ett gäng nya bekantskaper. När man är på marknad måste man ju äta en del godsaker, för det hör ju liksom till. Så det blev chokladmunk, mjuk nougat och lakritsklubba inhandlat i några av marknadsstånden och sen avslutade vi marknadsbesöket med att gå på kinarestaurangen allihopa. (Jag gick nog upp 3 kg av allt som jag proppade i mig igår, men det får det baske mig vara värt! Haha!) Och innan alla åkte hem så tog vi en kubbmatch på Halens Camping också. Kul! :-)

Jag har haft en mycket bra helg med andra ord. Mycket nöje och mycket nytta, perfekt!

(Foto: Andreas)

5 kommentarer:

Mandragora sa...

Vilka minnen du ger mig med alla dessa ställen ... Holje marknad och Halens camping.

Ibland längtar jag faktiskt hem till mitt Blekinge.

Mandragora sa...

Jag glömde ju - BILDEN. Den är så himla fin. Vad SNYGG du är!

Cel'Dara sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cel'Dara sa...

Mandragora: Men för tusan, Jana! Ta Jens med dig och åk hem vetja! Det hade vart jättekul om ni hälsade på tycker jag. :-)

Och tack så mycket förresten... :-)

Dilldall-Nina sa...

For det første - jeg liker å se bildet av deg. Du er PEN ;). Kunne vel nesten ha drept for en smak av den lakritsklubban. Jeg drar stadig over til Sverige for å kjøpe meg Lakrits Puck, min favoritglas. Tar med kylbagen og kjøper typ sånn 15 stk om gangen ;).

Er så glad for at du har hatt en bra helg ;). Og mer bilder på deg!!!

Jeg skal sende deg en mail her nå snart. Har tenkt på det MANGE ganger!!! Ha en fin dag, Cel´dara!!!