söndag, maj 17, 2009

Grattis till Norge!

Norge hade ju skickat en riktigt söt liten gutt till Eurovisionen i år, och låten var väl rätt ok... Men nä, inte mer än så.
Min favorit ikväll (läs: igår kväll) var nog faktiskt ändå Moldavien.
Vilket var väldigt otippat eftersom jag inte alls har sett några av "inför-programmen" i år. Jag hade ju med andra ord ingen aning om vad dom olika länderna hade för låtar eller så. Jag var ganska säker på att jag skulle gilla nån av dom nordiska låtarna bäst eftersom jag oftast brukar göra det, men så var ju inte alls fallet ikväll. :-)
Vilken låt tyckte ni var bäst?


4 kommentarer:

Iris sa...

Jag gillade Armenien jättemycket, och även Moldavien. Det är roligt med låtar där man verkligen hör kulturen :)

kram /iris

Linnea sa...

Hej!

Jag gillade nog Estland bäst. Men sen så gillar jag ju Boban Markovic och precis innan Moldavien spelade sa jag så här: SYnd att det inte är någon som kör lite zigenarstuk sådär...

Och sen kom ju Moldavien och de hade ju en sån låt i princip! Jag gillade även den låten alltså, som nr 2. Men Norges bidrag håller nog i längen och kommer nog växa ju mer man hör den! =)

Bettan... sa...

Hej, hej!
Jag gillade Finlands bidrag mest.
Otippat va? :P

Annie S sa...

Jag hade nog ingen egentlig favorit men Estlands gillade jag och av någon anledning tyckte jag om Portugals hippie bidrag. Armeniens och Moldaviens var också bra.

Jag tyckte för övrigt att spänningen var borta när man redan i början av röstningen fick klart för sig vem som skulle vinna.