tisdag, maj 19, 2009

Fröken Beslutsångest

Det är jag det. Jag velar fram och tillbaks angående den där lägenheten. Kan liksom inte bestämma mig för ifall jag ska ta den eller inte.
Har i och för sig mailat lite frågor till hyresvärden idag, så jag kanske ska pausa med velandet tills jag har fått svar angående dom där grejerna. Jag skulle gärna vilja ha nya tapeter eller åtminstone ommålat i ett par av rummen där. Men jag är lite rädd att jag inte kommer få igenom det önskemålet dock... och då är ju frågan ifall man verkligen ska flytta eller stanna kvar. Känns ju fel att byta ner sig i standard bara för att få en balkong liksom... :-/
Sen är det så att jag kommer bli tvungen att göra mig av med en del möbler ifall jag tar den andra lägenheten... och det känns ju också lite jobbigt. Jag gillar mina möbler och jag har ingenstans att förvara dom under tiden som jag inte använder dom.
Plus att jag ju faktiskt nyss har lagt lite pengar på att köpa textilier (gardiner, kuddar, mattor, handdukar m.m.) som passar bra här men som inte kommer passa lika bra i den andra lägenheten. Ifall jag inte får dom där rummen omtapetserade/ ommålade då vill säga.
Ja, det är lite sånt som jag funderar på just nu.
Det är lite knivigt det där med att försöka väga för- och nackdelar emot varandra. För vissa fördelar väger ju liksom ändå tyngre än flera nackdelar tillsammans, och vice versa förstås. Hmm... knivigt, som sagt!
Men nu; paus från velandet tills jag fått svar från hyresvärden.
Tror faktiskt att jag ska testbaka lite ikväll. Har nämligen lovat att bjuda på lite fika på måndag. Så det är väl bäst att jag testbakar lite nu innan, så det inte blir total katastrof sen när jag ska bjuda. Haha! ;-P

(Pinuppan är målad av Gil Elvgren)

3 kommentarer:

Bettan... sa...

Det kommer gå hur bra som helst. Kladdkakan du bjöd på sist gick ju åt :P
KRAM :)

Dilldall-Nina sa...

Kvadratmeter mot balkong - svårt! Jeg er et balkongmenneske. Fast - når man tenker på de få dagene man egentlig kan njuta på en balkong i løpet av en sommer....då kjennes de xtra kvadtratmetrene mer fornuftig. Håper du finner ut av det og uansett blir fornøyd med beslutningen din. Gi Elvis et klapp fra meg ;).

Sanna sa...

Hejsan! Va kul att du tittat in hos mig..jag har inte sålt mina skallror och napphållare via nätet, men det verkar ju finnas ett intresse så varför inte =) Jag tar i alla fall 50kr/st för skallror och napphållare och sen tillkommer ju frakten oxå =)
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kraaam Sanna