tisdag, april 28, 2009

Väntar på brevbäraren

Förra veckan beställde jag ju min alldeles egna spikmatta, och idag fick jag mail om att den äntligen har blivit skickad. Så ni som väntar på rapport om den för med andra ord hålla er till tåls lite till. :-)
Tapetprover beställde jag också förra veckan, men dom har inte dykt upp ännu. Jag valde att beställa från Måleributiken eftersom man får dom första två gratis där.
Dom flesta av tapeterna som jag bloggade om häromveckan fanns dock inte där, men jag fick i alla fall tag på nr 4 som var en av mina favoriter. Tror att jag ska ska rama in en ganska stor bit, och resten vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på med. Får se om jag kommer på nåt skoj när jag väl har fått hem den!
Provpåsar med olika foder från Oliver's Petfood har jag också betällt. Jag har bestämt mig för att testa något annat eftersom jag inte är helt nöjd med det fodret från Royal Canin som Elvis får nu. Jag har hört en hel del gott om Oliver's, så jag hoppas att det ska falla herrn i smaken.
En annan bra grej med Oliver's är också att man får fodret hemkört till dörren, helt gratis! Kanon ju! Håller verkligen tummarna för att detta ska funka bra för Elvis, för det hade vart himla skönt att slippa släpa på fler kattmatssäckar. :-)

6 kommentarer:

Sandy likes retro sa...

Så du beställde nr 4? Den är himlans snygg! =)
Kissekatter kan vara väldigt kräsna..Våran Seffe äter bara torrfoder och inget annat. Lägger man en liten köttbulle- eller falukorvsbit i hennes matskål så äter hon runt den! Antingen är hon bara väluppfostrad, knäpp eller helt enkelt vääldigt kräsen =P

FRÖKEN GRÖN sa...

Min spikmatta (och MENSKOPP) kom i går...

Ida sa...

Spännande med ny mat till kissen! Undrar av ren nyfikenhet varför du inte är nöjd med RC. Pixel äter den lättare varianten för kastrerade katter och vi är gillar den, men har inte nåt annat att jämföra med ;)

Ska bli kul att höra om både mat, spikmatta (vill själv ha en sån) och tapeter :D

Cel'Dara sa...

Sandy: Jepp, det blev fyran och en annan som inte var med bland dom jag bloggade om. Bilder kommer såklart sen när jag har fått hem dom. :-)

Jana: Är du nöjd med mattan då? Och har du hunnit mensa (bläää!) i koppen ännu? :-P

Ida: Det är Sterilised 37 från RC som jag har gett Elvis i flera år nu. Gubben i djuraffären har sagt att det dels är bra för att det är lägre fetthalt osv för att kastererade katter tenderar att bli feta annars. Men det främsta argumentet var att det är särskilt bra för urinvägarna. EFtersom Elvis alltid har varit smal så har han inte behövt ha smalmat, men han har fått Sterilised 37 ändå efersom det är bra för urinvägarna. Trodde jag! Nu har jag läst om fodret på RC's hemsida och där står ingenting alls om att det ska vara bättre för urinvägarna. Bara att det är färre kolhydrater och mindre fett. Nu har Elvis dessutom tappat ett par hekto i vikt så då vill jag inte forsätta ge honom smalmat eftersom han snarare behöver ta sig lite i vikt. :-/

Sandy likes retro sa...

Ja,bilder vill vi absolut se! =) Eller jag iaf ;P

Ja, alltså..som sagt, nu i efterhand är det skitkul! =P Men just då var man nyvaken, uppskrämd och ja..inte riktigt klar i huvudet ;) hahaha

Händer det något skoj ikväll när det är Valborg och allt? =)

thessssss sa...

har du beställt tapeter därifrån innan?? är de bra...antar att man får betala i förhand