onsdag, april 01, 2009

Update angående micron

Micron fick sig en liten stänkare innan läggdags igår. Det vill säga en liten skål med ättika.
I morse tog jag ur skålen, alldeles spänd av förväntan. Men näää! Det stank fortfarande bränd bakelit.
Så på väg hem från jobbet i eftermiddags köpte jag en citron. För jag tänkte att jag skulle testa att lägga nåra citronskivor i en skål med vatten och micra nåra minuter. Hade nämligen läst på flera olika städsajter idag att detta skulle vara "the trick above all tricks", så att säga. I ren desperation testade detta flera gånger.
Men alltså... nu har jag istället en micro som luktar bränd bakelit blandad med ättika, och med en ytterst liten twist av citron. Jag är så besviken!
Fast jag har testmicrat en pirog nu ikväll och har åtminstone konstaterat att maten inte tar smak av den hemska lukten. Bra det i alla fall! :-)

1 kommentar:

karola sa...

.... jag har slängt en micro pga av bränd lukt som inte ville ge sig....puh... me lycka till med citroner och allt vad du kan hitta på!