söndag, april 12, 2009

Tygfrossa

(Foto: Cel'Dara, klickbar bild!)

En hel del tyger blev också inhandlade på Ikea igår. Jag velade som tusan när det gällde tyg till sovrumsgardiner, men valet föll slutligen på tyg nr 1. Det var alla prickarna som avgjorde det tror jag, hihi!
Tyg nr 2 ville jag egentligen ha till vardagsrumsgardiner, men det var slut så jag fick nöja mig med en ynka liten stuvbit igår. Räcker åtminstone till ett kuddfodral så länge!
Tyg nr 3 var ett av dom som jag funderade på till sovrumsgardiner först, men det kändes för svart eftersom mönstret var så glest. Köpte ändå en stuv av den också eftersom jag gillar mönstret. Får se vad jag ska göra av det.
Nr 4 är också en stuv. Får nog också bli kuddfodral tror jag. :-)

9 kommentarer:

Bettan... sa...

Fiint! Jag tror det kommer bli jättesnyggt med det tyget i sovrummet. Jag var med och fingrade på det idag men jag känner att det inte riktigt passar hos mig. Bra att jag kan få se det hos dig nu då :)

Cel'Dara sa...

Bettan: Jag vet inte riktigt om det passar i stilen hos mig heller egentligen.. känns lite flummigt på sätt och vis. Men jag ville ju ha mycket färg, så jag hoppas detta ska bli bra. Ska till Jysk i morgon och handla tråd så jag kan börja sy sen! :-)

Linnea sa...

Heej!
Jag ser ett hem växa fram - det ser jättefint och hemtrevligt ut! SÖta tyger.. lite japanska nästan tycker jag. Jag älskar ju det mesta som är asiatiskt.. och då menar jag allt från persiska mattor, till kinesiska sidenkuddar och japanska tyger och tavlor. =)

Cel'Dara sa...

Linnea: Jodå, nu börjar det arta sig! Får jag bara tag på en smal och hög byrå nu oxå så kan jag äntligen få dom sista bananlådorna urpackade. :-)

FRÖKEN GRÖN sa...

Vilka härliga tyger!

Tant Grön sa...

Åh, jag vill också åka till Ikea och shoppa tyg. Roligt, roligt! Ska dock försöka spara pengar så att vi kan åka till Thailand i vinter och det är ju förstås mycket roligare än att handla tyger på ikea, så jag ska verkligen göra mitt bästa för att inte åka till ikea, he, he!

Cel'Dara sa...

Tant Grön: Ska du klara dig så länge utan att köpa tyg???! Hehe... lycka till med det!;-P

Tant Grön sa...

Jo då allt går med lite våld och vasselin har jag hört. Fast vad ska det va bra för?

Cel'Dara sa...

Tant Grön: Näää.. vad ska det va bra för? Köp tyg istället! MASSOR AV TYYYYG! Kööööp, köööp! ;-)