torsdag, april 30, 2009

Tji får vi

Just nu råder det totalt eldningsförbud i hela Blekinge. Ikväll blir det med andra ord inget eldande. Så tji får vi!
Inte för att jag personligen hade tänkt elda, men det hade ju kanske vart trevligt att eventuellt gå och kolla på nån liten brasa eller så. Men, men... jag överlever nog utan att se nån brasa, jag tror faktiskt det! :-)
Vädret är ju för en gångs skull riktigt fint för att vara Valborg. Det har känts som sommar idag när jag har haft flera kunder som har kommit in i butiken i bara linne och shorts. Härligt!
Jag har tvättid idag så jag tänker ägna mig åt det resten av dagen och kvällen. Och så hade jag tänkt köra några strykningar på badrumsskåpet också. Jag ligger lite efter i pysselplaneringen eftersom jag hittills bara har hunnit grundmåla. Men förhoppningsvis ska det hinna bli klart innan helgen är slut. Det blir nog 3-4 strykningar kanske, jag ska nämligen köra med skumgummiroller och jag har hört att man får räkna med nån extra strykning då. Det blir nog bra när det blir färdigt! :-)
Provpåsarna med foder från Oliver's Petfood kom idag, har dock inte hunnit låta Elvis smaka på den ännu. Sen har ju snälla Andreas dragit upp några sillar nere i hamnen också, så det vankas riktig kalasmat för Elvis framöver! :-)

(Bild lånad härifrån)

Inga kommentarer: