söndag, april 19, 2009

Tapetdrömmar

Klickbart collage av Cel'Dara med bilder lånade från Tapetorama.
1-2: Mimou, 3: Texdecor, 4-5: Hanna Werning för Boråstapeter, 6: Josef Frank för Boråstapeter, 7-9: Sanderson

Jag är inne i ett riktigt pysselstim för tillfället.
I helgen har jag sytt som en tok. Gardiner till sovrummet blev det. Men jag är inte riktigt klar med piffandet ännu, så bilder på resultatet får vänta. Bland annat ska det sys lite nya kuddfodral och köpas nån mer växt innan jag är helt nöjd.
Idag har jag suttit en lång stund och kollat runt på Tapetorama. Det är inte klokt vad mycket fina tapeter det finns!
Jag funderar på att beställa lite prover som jag kan använda till nåt pyssel. Vad för slags pyssel har jag inte bestämt mig för ännu. Och vilka tapeter jag ska beställa har jag inte heller bestämt mig för ännu. Men dom här nio klappar hjärtat lite extra för i alla fall. :-)
Vilken/vilka tycker ni är finast?

9 kommentarer:

Anna sa...

Jag tycker 1, 2 och 6 är snyggast. Dom skulle jag kunna tänka mej att klä nån papplådor med...
Beställa prover...smart...att jag aldrig tänkt på det. Jag som annars kan vara ganska lusfräck. Så länge det inte drabbar nån fattig dvs.
Allt gott, Låtskrivaren ;)

hallakulle sa...

Givetvis förstår du vilken som är min favorit för dagen. Nr 1 så klart!

Bettan... sa...

Oj, vad svårt! Dom är ju jättefina allihopa! Jag skulle nog valt 4,5,8 och 9 :)

Sandy likes retro sa...

Svårt, alla var ju snygga! Vi har nummer 4 hemma hos oss =) Den tycker jag är fin. Men det beror sig på vad man ska ha det till förstås =)

TEFROSSA sa...

Hej!

Jättekul att du är med i tävlingen! Stort lycka till!

Kram,
Lena

Ida sa...

Åh va härligt!! Spännande o se vad det blir för pyssel. Har själv en hel drös med prover är hemma, men vet inte vad jag ska göra med dem :S

Älskar mönstret på tapet nr 5!

pysselpralinen sa...

Hej!
Å vad härligt att vara inne i ett sånt där pyssel-flow. Det är väl inte riktigt jag just nu. Men jag kämpar och försöker göra det jag hinner och känner för. Jag har massa idéer, men på något sätt tar jag mig inte för och gör dem.

Härliga tapeter, inte så himla lätt att välja. Fast jag fastnade nog mest för nr 4 & 6. Har du beställt några än? Vilka blev det isf?
Ser fram emot att se mer pyssel och nya gardinerna på plats! :-)
Ha det gott!

Katarina sa...

Halloj! Nr 1, 2, 5 och 7 tycker jag är finast!De harmoniserar med varandra...4 och 6 är oxå jättefina i hop.Nr 3, 8 och 9 är fina, men mer var och en för sig tillsammans med en enfärgad vägg.
Ja, jag älskar färger så jag förstår att du tycker om dem!
Kram Katarina

Olga da Polga sa...

Å hej ! Vilka underbara tapeter !!! Jag älskar tapeter, drömmer om tapeter, tänker tapeter ... men jag har inte en enda hemma - skandal ju, men har aldrig haft råd någongång ... Men det är en dröm att jag någondag skall kunna ha möjlighet att tapetsera hemma ...

Det var länge sedan jag skrev nåt här hos dig - men jag hälsar på här och tänker på dig !
Kram Anna och massa fyrbeningar