lördag, april 25, 2009

Pysselplanering och karaokefobi

Jaha ja... nyss träffade jag hyresvärden här ute på gården och då fick jag veta att det här huset har blivit så gott som sålt. (Ska besiktigas på onsdag.) Har ingen aning vem som har köpt huset men jag hoppas det är en trevlig prick.
Och så hoppas jag att jag fortfarande kommer få mitt kök ommålat som jag ju har blivit lovad. :-/
På tal om att måla så har jag ett nytt pysselprojekt på gång. Det är ett badrumsskåp som jag ska måla om. Rött ska det såklart bli! Och så funderar jag på att piffa till det lite extra på nåt vis också, men jag har inte riktigt bestämt mig för hur ännu.. Vi får se vad det blir! :-)
Jag var och handlade färg och roller igår så imorgon ska jag börja med att grundmåla. Jag hade egentligen velat börja redan idag, men jag såg först idag att man ska tvätta rollern med tvålvatten innan man använder den första gången. Så det har jag gjort, men den torkar så sakta så jag lär inte hinna sätta igång idag.
Ikväll ska jag nämligen hem till Kusin B på tacokväll. Det ser jag fram emot! Men jag är lite oroad också, eftersom jag har hört rykten om att det ska sjungas Singstar också. Hujeda mig! Jag avskyr att sjunga och i synnerhet att sjunga karaoke.
Idag lyssnar jag på en av mina favoritlåtar med Motörhead; "Please Dont't Touch", fast här framförd av Stray Cats istället. Schysst sväng tycker jag!



Och ja, jag kan väl erkänna att jag sjunger med. Men bara lite tyst sådär. Så ingen av grannarna ska höra. Det är nog säkrast så. Kvinnorna i min familj är bra på mycket, men sång är inte inräknat där. Det är då en sak som är säker! :-P

7 kommentarer:

Tant Grön sa...

Tvätta rollern innan användning har jag aldrig gjort! Stod det på förpackningen elelr? Det har jag missat alla miljoner gånger jag köpt en roller, ha, ha! Men det har gått bra ändå, tur!

Cel'Dara sa...

Tant Grön: Jo det stod på förpackningen. Så jag tänkte att jag skulle vara ordentlig och göra allt enligt konstens alla regler, för en gångs skull!

Tant Grön sa...

Hi, hi, för en gångs skull?

Jag är otroligt nyfiken på det röda resultatet. Kanske blir det en och annan prick också :-)

pysselpralinen sa...

Åh jag håller med! Det är alldeles vedervärdigt att tvingas sjunga karaoke hemma hos folk. Nä, fy det vill jag inte. Hoppas att du klarade dig undan och fick väldigt god tacos. :-)

Hoppas att allt är bra med dig annars!
Kram

Cel'Dara sa...

Tant Grön: Hör och häpna, men det kommer faktiskt inte bli några prickar. Det är åtminstone inte vad jag har planerat, men man vet förstås aldrig! ;-)

Pysselpralinen: Jag klarade mig faktiskt undan singstar, och tacosen var underbara! Det är ju ytterst sällan man äter det nu när man är ensam så då är det extra gott när man väl äter det. :-)
Hoppas allt är bra med dig med!
Kram

lycke sa...

Haha...jag gillar karaoke, men det är sällan nån annan som gör det så det blir inte så ofta!!! Lät suprasnyggt med rött toaskåp!!

Kram Lycke

Inspirera Mera sa...

Det lät som ett roligt projekt! Jag kan se framför mig ett prickigt badrumskåp :)

Svar: Vad synd att stolen kostade så mycket, för den såg riktigt skön ut! Kram Sandra