onsdag, april 22, 2009

Önskade och köpta prickar

Jag bara vill, vill, vill ha den här mysiga lilla Marimekko-brickan. Den hade passat perfekt att ha mina teburkar på i köket. Jämte min prickiga fina termos. Men budgeten säger just nu bestämt nej, nej, nej.
(Om din budget säger ja, ja, ja så finns den att köpa för 195 riksdaler på Förr. Lyllos dig i så fall!)
Själv unnade jag mig en prickig klänning igår, och det är väl inte fy skam det heller egentligen. Den ser inte mycket ut på bilden, men i verkligheten är den grym! Jag är så nöjd! :-)
I början på maj vankas det ju barndop och i början på juni tar syrran studenten, så då finns det ju åtminstone två tillfällen då jag kan passa på att klä upp mig i klänning. :-)

(Bilden är lånad från Förr.)

4 kommentarer:

Sandy likes retro sa...

Verkligen snygg bricka! Och supersöt klänning =) Lindex kan överraska ibland tycker jag..!

Spelet var jätteroligt. Vi satt flera timmar och spelade =) Fast det var ganska svårt..trots att man har intresset så var det ju mycket man inte kunde! =P
Självklart får du det, om vi nu flyttar! ;) Johan kanske får sitt vik förlängt och då stannar vi nog på ön ett tag till tyvärr =/
Men den som lever får se.. =)

Lykkeline sa...

Ja, likte den rødfargen jeg også. Flott bloggen din er!!

Ida sa...

Sv: Ska jobba som handläggare på Länsstyrelsen. Var där förra sommaren och trivdes bra. Kommer passa toppen nu med skolan :)

Vilken tokmysig klänning du har köpt för övrigt. Jättefin!!

Cel'Dara sa...

Sandy: Ja, Lindex har faktiskt börjat överraska lite igen. Jag tycker det har varit ett bra tag nu när jag inte alls hittat nåt där. Men så hittade jag ju den här klänningen igår, plus lite annat som var fint som jag dock inte köpte. Så nu ser det lovande ut igen. :-)

Lyckeline: Tack så mycket! :-)

Ida: Tack, tack! Får se om jag kanske till och med vågar lägga upp en bild sen när jag har den på mig. Hihi! :-)