söndag, april 12, 2009

Banbrytande lagbrytare

Judas Priest är ett band som jag verkligen gillar och som jag sett live på Sweden Rock Festival för ett par år sen. Dom har hängt med rätt länge nu, men fortfarande är det ett jäkla ös på dom på scen. Härligt att se! :-)
Breaking The Law är ju deras mest kända låt och den har väl dom flesta hört, oavsett vilken musiksmak man har.
Igår fick jag höra den här låten i en lite annorlunda tappning, av det svenska bandet Hellsongs. Deras grej är att göra om kända hårdrockslåtar fast i en softare stil. En betydligt softare stil!
Och jag gillar det, mycket!
En grej som är häftig med detta är att alla låtarna får en helt annan betydelse. Fast att det fortfarande är samma text och samma melodi. Coolt tycker jag! :-)

Hellsongs - Breaking the Law



1 kommentar:

ANNAANNA sa...

Har du hört Cardigans versioner av Ironman + andra klassiska BlackSabbathlåtar?