torsdag, april 23, 2009

6000 piggar beställda

I juli förra året skrev jag om spikmattan som just för tillfället säljer som smör i både hälsokostbutiker och inte minst på Tradera.
Det var innan den hade hunnit bli så poppis som den är nu. Och då kände jag inte någon som hade provat den eller ens hört talas om den. Tänk vad fort det har gått! Nu verkar den ju redan finnas i var och varannan kottes hem.
För lite drygt en månad sen fick jag låna en sån här matta av en god vän.
Jag gav den en vecka. Men utan resultat. Gav den nån vecka till men märkte inget särskilt då heller. Mitt största problem var att jag hade svårt att slappna av och ligga kvar på mattan, eftersom jag grubblade så mycket och var så rastlös. Jag tror det var mycket det som gjorde att den inte funkade för mig.
Men jag ger mig inte. Jag tror ändå på den här grejen! Så när den var på erbjudande på Marrakezh idag (läs igår) så slog jag till.
Inom nån vecka anländer så min alldeles egna spikmatta.
Det ska bli spännande att se om den hjälper mig nåt. Minsta lilla är jag tacksam för just nu. Mina spända muskler och värk i nacke och axlar behöver all hjälp den kan få just nu.
Wish me luck!

(Bild lånad från Marrakezh)

20 kommentarer:

Lilly Lee sa...

Spännande! Jag har också tänkt pröva, men inte fått tillfälle, hoppas du uppdaterar hur det går! ;-)

FRÖKEN GRÖN sa...

Men vad märkligt. Jag skall också beställa nu. Förhoppningsvis redan i dag! Jag har inte provat - bara pillat på en shakti inne på hälsokosten.

Och så tänkte jag ha mig en menskopp.

FRÖKEN GRÖN sa...

Men! Det där erbjudandet var ju passé (läste för ivrigt innan). Hur mycket kostade den på Marrakezh?

Andreas sa...

Gör inte det där ont? Tycker ser obekvämt ut.
Massage i stan brukar fixa min nacke och rygg, men är ju inte gratis precis.

Cel'Dara sa...

Lilly Lee: Självklart kommer jag hålla er uppdaterade om hur det går. :-)

Fröken Grön: Jo men precis, som jag skrev i inlägget så var det ju igår som erbjudandet gällde. 499:- kostade den då, samt frakt på 49:-. Billigare än såhär har jag inte hittat just Shaktimattan förut,så jag kände mig tvungen att slå till. :-)

Men menskopp... usch... :-/

Andreas: Det gör inte alls så ont som det ser ut att göra. Egentligen kan man inte ens säga att det gör ont. Det sticker mer. Lite som "tusen ålar" ungefär. Visst låter det härligt? Haha!

Cel'Dara sa...

Ehh.. oj.. inte "tusen ålar"... "tusen NÅLAR" menade jag såklart. Haha!

Lykkeline sa...

Spennende med spikermatte - har sett annonser for sånne i det siste. Håper det funker!

Andreas sa...

Jag vill ha massa ålar på ryggen =)
Det hade nog kittlat lite gran haha

Sandy likes retro sa...

Jag har också funderat på en sån..har testat i bara någon minut och tyckte bara det var skönt! Så kan tänka mig att ligga lite till =P haha..lät dumt men aja ;) du förstår väl va jag menar..

Synd att dom kostar lite bara =/ Va kostade den med erbjudandet?

Dilldall-Nina sa...

Denne har jeg ikke hørt om i det hele tatt. Jeg også sliter med spenninger i nakke og skulder, så blir interessant å høre hvordan den kan funke på deg.

Cel'Dara sa...

Sandy: 499:- kostade den på erbjudandet. Kanonbra pris! Är du intresserad så håll utkik på Marrakezh, det hnäder ju ibland att samma sak kommer på erbjudande igen. :-)

Dilldall-Nina: Jag lovar att berätta hur det går. Min kropp verkar vara lite svårtflirtad när det gäller spikmattan, så om den funkar på mig så lär den ju funka på vem som helst! :-D

Anna sa...

Dra gärna lätt över piggarna med ett sandpapper innan du använder den första gången. Kan varmt rekommendera den uppblåsbara kudden oxå, bra för nackproblem och huvudvärk.
// Massören

FRÖKEN GRÖN sa...

Men vad då usch? Vad är usch med en menskopp?

Tamponger och bindor är ju värsta bakteriehärden. Och så är det äckligt.

Cel'Dara sa...

Anna: Tack för tipset angående spikmattan, men jag upplever faktiskt inte piggarna som särskilt vassa. :-)
Den där kudden lät intressant. Finns den också på hälsokost? Ska det vara nån särskild form på den eller?

Fröken Grön: Bindor är oxå äckliga.. nog äckligare än menskopp till och med. Men tamponger känns ok ändå. Är det inte lätt att koppen hamnar på sniskan eller nåt? :-/

hallakulle sa...

Märkligt! Jag har aldrig sett denna spikmatta tidigare, men nu har jag sett den precis överallt de senaste två dagarna...
Ser fram emot att höra om den fungerar!

Dilldall-Nina sa...

http://www.interiormall.com/cat/ndisplaycoll.asp?c1=Fabric&book=2852

Cel'Dara sa...

Nina: Tack för tipset! Har sett dom tygerna på Tradera, men dom är dyra så det har inte blivit något köp ännu. Måste först komma på vad jag ska använda dom till. :-)

FRÖKEN GRÖN sa...

Nej koppen sluter helt tätt! Det blir som vakuum typ. Och så är koppen snäll mot de sköra slemhinnorna.

I dag har jag gjort min beställning. Både shakti och menskopp!

Cel'Dara sa...

Men om det blir vacuum, är det inte lite meckigt att få ut den då? :-P
Hm.. jag är skeptisk. Du får tala om vad du tycker om den sen!

lycke sa...

Låter spännande!!! Har också problem med lite värk och stelhet, så det ska bli intressant att höra hur den verkar på dig!!!

Nattugglan Lycke