lördag, mars 28, 2009

Ungdomsrums-flashbacks

Jag är totalt allergisk mot posters egentligen, då dom ger mig riktigt ruggiga ungdomsrums-flashbacks.
Det är väl en slags fas som man på nåt vis måste gå igenom. Då i ungdomen alltså. Att tapetsera varendaste millimeter av sina väggar med posters, fastsatta med häftmassa som gör flottiga märken både på postern och tapeten.
På 90-talet då jag var i början av tonåren var det ju snudd på obligatoriskt med tjejiga posters som hade motiv av exempelvis delfiner eller förälskade par i solnedgångar osv. Allt i starka färger givetivs.
Eller svartvita foton på förälskade par. Iklädda höga pösiga jeans och fula tishor. Det var också riktigt snyggt.
Tyckte man då.
Men det var ju helt hiskeligt fult egentligen!
Alla dessa otäcka minnen till trots har jag faktiskt beställt en poster ikväll. Ja, ni läste rätt.
Men räds icke, mina vänner!
Jag lovar och svär att den inte ska sättas upp med häftmassa. Jag ska inhandla en snygg ram, såklart.
Jag är fasligt förtjust i old school-tatueringar, och jag tror faktiskt att jag skulle kunna hitta en schysst plats för denna nånstans här hemma. Eventuellt i sovrummet ovanför sängen.
En ytterst passande plats med tanke på motivet, eller hur? ;-)
Och nej, jag är inte bitter.
Men realist, javisst! :-P

(Bild lånad härifrån.)

7 kommentarer:

Jana sa...

Old school är så snyggt!

Sandy likes retro sa...

Den är riktigt snygg! Den säljs typ på Ö&B också =S Konstigt men ganska bra, blir ju lite billigare då =) Vart beställde du den?

Jag måste erkänna att jag inte alls hade många posters i mitt flickrum. En satt länge på min dörr, det är nog den enda jag minns att jag hade. Det var på Back Street Boys, som ju är sååå bra. Jag har aldrig varit ett stort fan av Spice Girls eller några andra som nästan var ett måste att tycka om. Och jag tyckte egentligen inte om Back street boys heller, men postern skulle liksom bara sitta där! Ifall någon tjejkompis kom hem till mig antar jag =P Hemskt..

Linnea sa...

He he jag känner verkligen igen mig!

Men denna gillar jag, min sambo gillar Ed hardy (jag med, men inte allt). Och min bror älskar ju old shool tatueringar... =) Vi var faktiskt i Ed Hardy store i New york, lite kul!

Cel'Dara sa...

Sandy: Jag beställde från http://www.lazyposters.se
Dom har rea nu dessutom så då passade jag på. :-)

Linnea: Jag gissar på att grejerna var lika dyra där som dom är här va? :-/
Jag gillar bara en del av grejerna. Vissa av kläderna har lite väl mycket tryck kan jag tycka. Ser mest plottrigt och billigt ut, fast att det är svindyrt!

Andreas Mattisson sa...

Kanske lite affärsidé kanske, att sälja posters till ungdomar haha =)

LInnea sa...

Jag håller helt med dig, bara vissa saker är snygga. Min sambo har en del snyggt, som är inte mindre plottrigt.

Det var dyrt även där, men dollarn var ju så låg när vi var där så det var ju ändå betydligt billigare... men ja skamligt dyrt är det ju! =/

Kotteby sa...

Jag blir så ledsen att Hardy gick in i konfekstionsbranschen. Han förstörde massor, med tanke på att folk tror att det är t-shirts. I min värld är han Sailor jerry´s gamla lärling. I min värld är han en hardcore tattoo artist. Inget annat. Jag är ledsen.