tisdag, mars 31, 2009

Typiskt dålig idé

När jag kom hem från jobbet idag så satte jag mig för att dricka en stor kopp te. Men mitt i tedrickandet så ringde min vän M, vilket innebar att jag kom av mig litegrann.
Mitt te kallnade alltså. Och kallt te är ju ingen höjdare. Eller jo, det kan det vara i och för sig... men idag ville jag ha varmt te.
Så jag satte in min tekopp i micron och satte den på 1 minut.
När den där minuten hade gått så tog jag ut min kopp ur en stinkade och rykande micro.
Jag fattade absolut ingenting.
Sa till M nåt i stil med att:
"Vad tusan händer? Varför ryker det? Och vad är det där för en vidrig lukt?!?"
Jag tittade på koppen, lyfte upp den och kollade unden den. Fattade inte vad som var fel.
Tills jag tittade ner i koppen. Där satt en sked. En sked av den gamla sorten. Med bakelitskaft.
Bakelit + micro = typiskt dålig idé.
Skeden klarade sig med en liten knöl på skaftet bara. Men micron luktar fortfarande apa.
Jag har satt in en liten skål med ättika där nu. Hoppas det ska dra ut lukten.
Och så hoppas jag innerligt att jag kommer ihåg att ta ut den där pyttelilla skålen med ättika innan jag micrar nästa gång. Annars lär det väl lukta sju resor värre kan jag tänka mig.
Och det... ja, det vore bara så typiskt mig!

5 kommentarer:

Jana sa...

ÖRK! Jag vet tyvärr hur den där lukten är...

Cel'Dara sa...

Jana: Bakelitlukten eller ättikslukten? :-P

Kotteby sa...

En gång så poppade jag popcorn. På det hederliga sättet. Alltså på spisen med kastrull. Det är godast.

Tömde popcornen i en skål, men upptäckte att det var en massa kärnor i botten som inte *poffat*

vad gör jag?
Jo, jag stoppar kastrullen i micron, för att speed-poppa de sista.

Host...host...
Ingen bra idé.

Lilly Lee sa...

såg på "rent hus" att de micrade en halv citron tror jag att det var.. typ en minut. Sen var det lätttorkat och luktade jättegott.

Jana sa...

Jag menade bakelitlukten. : )
Fast ättikan stinker ganska rejält också.