torsdag, mars 19, 2009

Ofrivilligt avbrott

Jag har haft ett helt ofrivilligt avbrott från allt vad fast telefon, bredband och tv-kanaler heter. Igen!
På förmiddagen i tisdags funkade allt. Jag kollade tv, babblade i telefon och surfade som vanligt. Sen försvann jag hemifrån i ca. 7 timmar, och när jag kom hem igen var allt tvärdött.
Ägnade kvällen åt att prata (i mobilen dessutom, så jag vågar inte ens tänka på vad det kostade!) med olika människor på Telias så kallade "support" men blev snarare idiotförklarad än supportad.
Så igår efter jobbet gick jag istället direkt till Telia-butiken. Via dom blev jag kopplad till en betydligt mer tillmötesgående support. Jag blev lovad en tekniker innan helgen.
"Yeah, right!", tänkte jag.
Så döm om min förvåning när en tekniker plingade på hos mig redan idag på förmiddagen!
Jag trodde knappt mina ögon och misstänkte först att han kanske var nån form av bluffmakare, och funderade nästan på att inte släppa in honom... Men jag håller ju mitt bredband så kärt så jag vågade helt enkelt inte låta bli. Och tur var det!
För lite trixande med nåra urhoppade sladdar ute i trapphuset senare så funkade allt igen. Och så var Cel'Dara åter nöjd och glad, och därmed back in business igen! :-)
Idag kom förresten nåt fint med posten... det ska ni få se imorgon!
Nattinatt...

(Bild lånad härifrån.)

2 kommentarer:

Jana sa...

Vad konstigt. Och vilken knasig bild som du har hittat, hi hi!

Sandy likes retro sa...

Jag har precis börjat jobba på Telia i Visby =) hehe Telefonsupporten är kanske inte alltid den bästa, men hos Telia finns det i alla fall en butik att gå till om man behöver hjälp! Till skillnad från tex tele2. Det tycker i alla fall jag är bra =)
Skönt att det ordnade sig!

Att Lagerhaus inte har någon webshop är ju bara för..konstigt! De skulle ju tjäna på de liksom =S Hmm, aja.. =P