onsdag, mars 11, 2009

May the force be with you, little one...

(Bild lånad från Roliga Prylar)

En viss liten Alma ska döpas nästa helg. Star Wars-nörd som jag är så är jag allt bra sugen på att köpa en sån här liten Yoda-dräkt i doppresent. Men jag har en känsla av att det kanske inte skulle bli lika uppskattat av hennes föräldrar som det skulle blivit av mig. Hehe...
Men erkänn att den är söt, erkänn!
Tur för Almas föräldrar att hon är flicka... annars hade jag nog tusan inte kunnat hålla mig alltså! ;-P

10 kommentarer:

Jana sa...

Äh! Skit i sådana töntiga könsregler! Klart att tjejen skall bli Yoda, ha ha!

Det var en fin tanke i alla fall.

Linda sa...

ha ha ha cool :)
klart att tjejer kan vara Yoda. I min förskolegrupp är det ingen av barnen som tycker det är konstigt att killar har klänning, nagellack eller rosa skor. visst är det gött? jag fick tom förklara för dem när en pojke i en bok blev kallad för tjej av sina kompisar när han hade rosa skor. "orättvist" var deras reakation :)

KRAM!

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana och Linda: Nej jag är väl egentligen inte särskilt låst i könsroller. Och har aldrig fattat grejen med "rosa till flickor och blått till pojkar".
Av ren principsak så vägrar jag köpa rosa till en flicka. Det går bara inte. Men så gillar jag ju inte alls rosa i och för sig. :-P
Ja, Linda förresten, du minns väl mitt überrosa flickrum i Sölve? Jisses alltså.. jag tror jag fick rosa-överdos där faktiskt. *kräks lite vid tanken*
Coolt förresten att kidsen på din förskola verkar så avslappnade med könsroller. Men jag kan inte låta bli att undra.. har nån av pojkarna kommit till förskolan i klänning, rosa skor eller nagellack nån gång? :-)

Hemma hos Klara... sa...

Me like :) gillar prickarna!

Det är inte lätt det där med rosa till tjejer tex. Hur jag än försöker med coola svarta, blåa osv... kläder så duger bara rosa till min lilla tjej *fniss*

Lycka till i tävlignen på min blogg :)

Bettan... sa...

Så söt!
Du får köpa en sån om jag och André får en bebis nån gång. André skulle ju definitivt uppskatta den :P
Eller vad tror du?

☆Cel'Dara☆ sa...

Bettan: Den tanken slog mig också faktiskt! ;-P

Linda sa...

Ja flera av mina goa killar brukar komma med nagellack som de får av sina ömma mödrar :) princessklänningarna används flitit av både killar och tjejer. hade en lite go kille för ett år sen som hade rosa tröjor med puffärm och hello Kitty på :) Ingen av barnen sa ngt om det.
KRAM

Kotteby sa...

Atttans.....
Det beror ju på att rss-flödet är flyttad. Får ta och maila bloglovin´ ang. detta.

Tack för uppmärksamheten.

=)

Karro sa...

Så jäkla rolig!! Det är nästan så jag vill ha en till Ines alltså...fast hon skulle hata mössan... ;)

Lisa sa...

Ha ha vilken skön grej! I so love it! Hur har det gått med flytten? allt bra?