lördag, mars 07, 2009

Lite lycka och lite gnäll

Jag fick för mig igår att jag skulle testa att sätta i kontakten till bredbandet. Och gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att det faktiskt fungerade!
Jag som inte förväntade mig att det skulle börja fungera förrän tidigast i början på nästa vecka. Ja, detta var sannerligen ett riktigt Halleluja-moment. Lyckan var total!
Frågan är ju nu hur länge det har fungerat. Tänk ifall jag har kunnat surfa och titta på tv i flera dagar utan att veta om det! Jisses!

Hur som helst så hade jag min första tvättdag igår. Och det var inget vidare faktiskt. Tvättstugan här är verkligen ingen höjdare. Det kostar 5:- att tvätta i tre timmar. En tvättmaskin, en tumlare och en fläkt i ett litet torkrum går på samma femma. Man kan alltså inte vara nåt vidare effektiv när det bara finns en maskin. Bara det är ju jobbigt tycker jag. Och tumlaren var rent värdelös. Jag tumlade mina lakan på högsta värmen i tre timmar och dom blev ändå inte torra! Aaaahhh, så irriterande!
Inte heller finns det någon bänk där man kan stå och vika tvätt, eller några såna där korgar på hjul som man kan flytta runt dom blöta kläderna i.
Jag är väldigt petig med tvättstugan som ni kanske märker.
Så hur ska detta gå? Ja, det undrar jag också.
Men huset är till salu, och förhoppningsvis kommer den nya ägaren att göra lite ändringar sen. För hoppas kan man ju alltid göra i alla fall...
(Bild lånad härifrån.)

4 kommentarer:

Jana sa...

Kostar det att tvätta?
SKANDAL JU!

Bra att du har både Internet och TV...

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jo men visst är det skandal?! Men vår hyresvärd har det tydligen så i dom flesta av sina hus. Så himla stenålders! Men förhoppningsvis så kommer den nya värden (vem det nu kan tänkas bli) att avskaffa detta.

Annmarie Wikman sa...

Hej
Du har sååå schyssata grejer på din blogg, jag blir inspirerad av det. Väldigt roligt!
mvh
Annmarie
Broarne

☆Cel'Dara☆ sa...

Ann-Marie: Tack så hemskt mycket! Vad glad jag blir. :-)