söndag, mars 15, 2009

I miss my skrubb... a lot!

Med tanke på dagens grova försovning så har jag ändå hunnit med förvånansvärt mycket. Jag har packat ur fler flyttlådor så nu återstår endast 5 stycken. Dessa innehåller dock sådana grejer som jag inte har den blekaste aning om vart jag ska göra av.
Det börjar liksom bli fullt här i lägenheten nu eftersom det finns inte särskilt mycket förvaring här.
Jag saknar en del skåp och framförallt saknar jag skrubben som jag hade i den gamla lägenheten. Den rymde ju så mycket grejer! Allting som man behövde ha nära till hands, och alltså inte ville lägga uppe på vinden och inte heller ville ha ståendes framme, hamnade såklart i skrubben. Perfekt! (Ja, jag lever kanske i förnekelse just nu. Jag har inga dåliga minnen av skrubben längre. Den var bara bra, ok??!)
Under kommande veckan är planen att packa ur resterande flyttlådor och hänga upp lite fler tavlor. Eventuellt sy nån gardin eller två, om jag orkar det också. Vi får se vad det blir!
(Pinuppan är målad av Gil Elvgren)

4 kommentarer:

Dilldall-Nina sa...

Du er i gang, Cel´dara ;). Så godt at en av oss har energi ;).

Kotteby sa...

7 oktober. Får man fråga varför du valt en nykter väg att vandra?

☆Cel'Dara☆ sa...

Nina: Jodå, jag försöker så gott jag bara orkar. Håller jag mig sysselsatt så grubblar jag mindre. Och det är bra det! :-)
Kram

Tesstamente sa...

Skrubbar är boendets viktigaste rum! Allrum skulle jag vilja kalla dem.