söndag, mars 15, 2009

Får det lov att vara ett litet mord till kaffet kanske?

Jaha ja, söndag igen...
Och jag har sovit till kl 13:30 (!!!) idag. Min dygnsrytm är därmed helt körd inför kommande vecka. Jag vågar inte dricka kaffe alls idag, för då resulterar det väl i att jg inte somnar sen ikväll. Jädrans!
Planen för dagen var att sy en köksgardin, packa upp lite lådor och även städa litegrann. Jag känner mig föga motiverad till detta kan jag ju ärligt säga... :-/
Igår var jag på galej med mitt jobb. Trerätters middag i kombination med ett spännande mord. Ja ni läste rätt. MORD.
Vi såg en föreställning som heter Ekömordet och den spelades i fem akter, och däremellan förtärdes god mat och dryck.
Föreställningen spelades runt omkring oss i publiken, och under tiden skulle vi försöka lista ut vem mördaren var. Jättespännande!
Jag var så säker redan från början på att jag snabbt skulle lyckas lista ut vem mördaren var. Men tji fick jag! Min gissning visade sig vara alldeles fel. Men jag var inte ensam om min gissning i alla fall, för det visade sig att dom flesta i publiken hade samma misstänkt som jag.
Om jag råkar ha nåra läsare som bor här i närheten så råder jag er att se den här föreställningen för den var verkligen jättebra. Passa på medans det händer nåt kul och annorlunda här i lilla Karlshamn, för det är vi ju verkligen inte bortskämda med!
(Bild lånad från Anne Taintor)

3 kommentarer:

Jana sa...

Härligt att det var så lyckat! Hoppas att det där kommer till Ängelholm. Det är någonting som jag verkligen hade velat gå på.

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Tyvärr tror jag inte att det kommer till Ängelholm, för det spelas av lokala skådespelare och själva handlingen kretsar ju runt just detta huset också.
Men det kan ju tänkas att nåra Ängelholmare kan inspireras av konceptet. Vi får hålla tummarna! :-)

pysselpralinen sa...

Hm, ja såna där oplanerade sovmornar brukar ju tyvärr ställa till hela dagens planering lite. Man känner sig alltid lite konstig tycker jag när det blir så. Fast det lät som att du haft en väldigt trevlig kväll innan. Kul med bra teater och den verkade ganska annorlunda.
Själv har jag varit världens lataste hela dagen och mest ägnat mig åt att klippa i lite tyg med min nya suveräna tygsax och äta karameller. Nu känns det som att det är bäst att gå och lägga sig så slipper jag börja få ångest över att jag inte gjort något vettigt! =)
Skönt att du har internet igen, saknade dig när du var o-digital! =)
Hur går det med inredandet förresten? Känns nya lyan bra?
Kram från P-pralinen