lördag, mars 21, 2009

Det var på tiden

(Foto: Cel'Dara)
Jag har ju varit med i otaliga bloggtävlingar utan att kamma hem en endaste liten vinst. Men det är väl kanske som man säger: "Tur i kärlek, otur i spel". För nu på sistone så har jag ju haft otur i kärlek, så då har jag tydligen fått tur i spel istället.
Alltid något positivt! :-)
Jag vann alltså dom här fina bakformarna från webbshoppen Klara Färdiga Gå (kolla in den förresten, för där finns en massa fina bakformar och lite annat smått-o-gott!) som lottades ut på bloggen Hemma hos Klara. Visst är dom fina? Jag älskar dom! :-)
Så nu ska här bakas muffins/cupcakes i långa banor.
Nån som har tips på ett gott recept? Det får gärna vara enkelt också, för jag är inte utrustad med världens tålamod när det kommer till bakning.
Kom igen nu, tipsa loss! :-)

3 kommentarer:

Amy sa...

Kladdmuffins - kladdiga chokladmuffins

Kladdiga chokladmuffins är alltid gott, detta är ett enkelt och välbeprövat recept.

Tid: 25 min varav 10 min i ugnen

16 st

Du behöver:
2 ägg
2 ½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.
Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.
Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.

Klicka ut smeten i bakformarna.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.
Lägg en handduk över muffinsarna när de svalnat så blir de inte hårda.

Receptet är inte mitt eget, men oerhört enkelt och gott. Muffinsen är goda varma och kladdiga, men ännu godare kalla med ett glas mjölk till! Mums!! =)

Rosa Hemmet sa...

Tjopp!

Grattis till vinsten, det var söta formar och de känns verkligen som du :)

De hamnade rätt!
Det tyget var jättefint, tack för tipset:)

Ha det grejt

Jorun sa...

gå in på blixman.blogg.se, hon gör helt OTROLIGA cupcakes. du måste bara se dom!
ha det bra :D