lördag, mars 28, 2009

Ännu ett otips

Jag som annars brukar vara ganska feg för att smaka nya grejer har varit riktigt wild n' crazy denna veckan. Inte nog med att jag testade Frukosthjärtanen häromdagen, idag var det så dags för Bob Mixx Hallon & Mandarin. Hallon är ju gott och likaså mandarin, så jag tyckte att jag körde på ett säkert kort när jag köpte denna saften.
Men icke!
Det smakar enligt mina smaklökar varken hallon eller mandarin. Snarare... hmm.. jag finner inte det rätta ordet...
Eller jo, nu har jag det!
Doftljus! Ja, det smakar som några av mina doftljus luktar. En ganska trevlig doft får jag lov att säga. Men som smak på en saft?
Näää! Det går bort.

(Bild lånad från Bob.)

7 kommentarer:

Sandy likes retro sa...

Ush, doftljus är inte gott! =P Inte för att jag smakat men.. =)

Maria sa...

Hej Cel'Dara!
Kul med din olika mat-test här på bloggen. Mina barn dricker den där doftljussaften, verkar tycka att den är okej =) Är iallafall lite mindre socker i den fick jag för mig.
Tack för besök hos mig, välkommen åter! Tycker ju att din blogg, som jag besökt någon gång, är intressant så jag ska försöka pallra mig hit oftare ;)

Dilldall-Nina sa...

Hei Cel´dara. Vil bare hoppe inn og si at jeg ønsker deg en skikkelig god helg. Når kommer det bilder fra leiligheten din;)?

FRÖKEN GRÖN sa...

Doftljus?!
Har du balkong? Till sommaren kan du hälla saft i någon burk så blir det både en getingfälla och en burk som luktar gott!
: D

☆Cel'Dara☆ sa...

Nina: Bilder kommer...snart! Jag väntar fortfarande på tyg som har tagit slut på Ikea. Men så fort jag får tag på tyget så kommer dom sista gardinerna upp! :-)

Tant Grön: Nej, tyvärr har jag ingen balkong. :-(
Men det var ju en fiffig idé annars! ;-)

Sandy likes retro sa...

Vi blev jättebesvikna på teaterloppisen!! =( Det var jättemycket folk som köade utanför och vi kom in bland de första men det var bara kläder som såldes, och inte alls mycket, och inte så mkt fint tyvärr. Och det var inga roliga dräkter eller fina klänningar =( Mer som en kass secondhand! Skittrist! Men Johan fyndade en kavaj och en jacka iaf, och så köpte vi en sjuksysterklänning till hans mor =) Rätt tuff, men verkligen hennes stil. Shabby, lantligt och så..kolla hennes blogg annalunda.blogspot.com så förstår du va jag menar ;)

Gitte sa...

Måste bara applådera lite, doftljus var en himla träffande liknelse. Barnen gillar den dock, förstår inte varför...