tisdag, februari 24, 2009

Tenyheter


Jag kikade in på Snirkla nyss, och då upptäckte jag att dom har fått in två nya sorters Kusmi-téer som verkar spännande.
Eller åtminstone den ena (den bruna) som smakar choklad och mint.
Den andra (dvs den gröna) faller nog Kusin B bättre i smaken för den smakar nämligen citron och ingefära. Eller vad säger du, Bettan? Låter det inte smarrigt? ;-)
(För er som inte vet så kan jag tala om att hon älskar ingefära, till skillnad från mig som tycker det är rättså otäckt faktiskt.)
Just nu har Snirkla ett erbjudande på Kusmi-te, så om man köper minst två burkar så får man en fin termos på köpet. Ett litet tips till alla teälskare! :-)


6 kommentarer:

Jana sa...

Men kusmi-teer är ju snordyrt! Varför är de det? Har du köpt det någon gång? Smakat?

Jag har aldrig provat. Däremot är burkarna så himla fina. Och termosarna var ju för söta!

Fan. Jag kanske beställer ändå ... måste fundera.

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jo det är verkligen dyrt. Jag köpte en burk från Snirkla innan jul när vissa sorter var nersatta till 99:-. Four Red Fruits hette den som jag köpte och den var god. Fast i ärlighetens namn inte särskilt mycket godare än något annat löste. Men burken är så vansinnigt fin, så jag intalar mig att det var värt det för dens skull som inte annat. ;-)

Bettan... sa...

Jodå, det låter smaskens :) Hade nog kunnat tänka mig båda om det inte varit så hiskeligt dyrt :P
KRAM!

pysselpralinen sa...

Oh, fint tips! Och fina termosar. Men ärligt kostar deras te verkligen så vansinnigt mycket?! My god!
Hoppas att det är vansinnigt gott. =)

Hur går det med packandet? Börjar du bli galen eller känns det som att du har kontroll över läget? Du verkar ju ha bra packhjälp av mr Elvis. Väluppfostrad kille!

☆Cel'Dara☆ sa...

Pysselpralinen: Jag packar och packar men det känns som att det aldrig tar slut.
Och jag börjar känna mig något stressad nu, men jag försöker verkligen att inte jaga upp mig för mycket. :-/

Lisa sa...

Tävlingar och bra erbjudande här i din blogg ;) super bra tips!

kommer efter lite i skriva tillbaka till folk, du ville byta nåt va? kom på nåt skoj så kör vi :)