tisdag, februari 10, 2009

Rakt i hjärtat

Jag som annars alltid kollar på Melodifestivalen missade alltihopa i lördags.
Eftersom jag tycker att Caroline af Ugglas påminner mycket om både Janis Joplin och Joni Michell så brukar jag tycka om det mesta hon gör. Men eftersom jag bara har hört negativt om hennes bidrag till Melodifestivalen i år, så kände jag mig lite skeptisk när jag nu letade upp låten på Youtube.
Men shit alltså, den satte sig rakt i hjärtat på mig!
Varenda liten rad stämmer precis in på mina känslor just nu...


4 kommentarer:

Olga da Polga sa...

Åå vad jag tänkte på dig när jag hörde denna låt i lördags !
Kände att det var om dig den handlade om ...

KRAMAR //

mullemoose.blogg.se sa...

Ja, den Caroline är übercool. Hon har karisma så det vill nått.
Hoppas du snart mår bättre, men ting tar tid, det e' d' ja' alltid har sagt. Kram från Värmland

pysselpralinen sa...

Jag blev också väldigt berörd av hennes låt och väldigt glad över att hon fick finnas med i Melodifestivalen som ju trots allt väldigt sällan tar med annat än mainstream.
Men satan vad tufft det måste vara. Du är så stark som kämpar på och som äter Delicatobollar på doktorns order. Men vi vill ju att du ska må bättre, alla vi som gillar dig! =) Så fortsätt med bollarna! För utan energi orkar man aldrig bli gladare.

Lite glad (fast lite skraj!) blir man ju när man ser den där stackars ungen i klippet nedan. Man undrar ju vad föräldrarna tänkte när han plötsligt bara vrålade! Hihi. Farlig tandläkare.=)

☆Cel'Dara☆ sa...

Stor kram på er alla tre!
Tack för att ni skriver så fina och snälla saker till mig. Det värmer mitt hjärta så mycket så ni anar inte. Tack.