torsdag, februari 19, 2009

Min lilla mästerjägare

(Foto: Cel'Dara, klickbar bild!)

Elvis är en riktig jägare och det har han varit sen han var liten. Jag har alltid uppmuntrat det beteendet för jag tycker det är viktigt att katter ska få vara katter, även om dom är innekatter. Elvis är född inomhus och vet inget annat än att leva inomhus. Jag har provat många gånger att ha honom ute i koppel, men han är jätterädd för att vara utomhus så numera slipper han.
Något av det roligaste Elvis vet är att jaga godisar. Jag kastar godisarna lite hit och dit i lägenheten och Elvis jagar glatt efter dom. Ju längre bort jag kastar dom, desto bättre. Kastar jag inte dom tillräckligt långt så tar han inte dom, och då får jag snällt kasta om. (Om han är bortskämd? Neeej, inte då! Haha!)
Han skulle kunna hålla på med den här leken i evigheter. Och jag också för den delen! För det är jättekul att titta på honom när han hoppar och slår volter och nästan slår knut på sig själv när han ska fånga sina godisar. :-)

2 kommentarer:

Jana sa...

Vilken härlig bild! Ser ut som om han egentligen håller i en flöjt eller något! : D

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Ja, det har du ju faktiskt rätt i. Hihi!
Jag tyckte mest det såg ut som att han boxades, men flöjtspel låter betydligt trevligare då ju. :-)