onsdag, februari 18, 2009

Förberedelser och backup

När jag har flyttat till den nya lägenheten kommer det dröja 8-10 dagar tills jag får mina kanaler och bredband. Usch, hemska tanke!
Damen i Telia-butiken skakade tyst på huvudet när jag frågade om det inte fanns något som helst sätt för att det skulle kunna gå liiite snabbare, eftersom jag ju faktiskt var ute i väldigt god för att anmäla flyttningen av abonnemanget.
"Nähä, men då får jag väl lära mig virka igen då då!" , sa jag. Och det tyckte både hon och den unga medarbeterskan var väldigt roligt tydligen. Hmpf....
Men nu har jag faktiskt lärt mig virka igen! För när min kompis M var här och hälsade på i helgen så passade hon på att visa mig. Det var lite meckigt till en början kan jag erkänna. För eftersom jag är vänsterhänt så får jag ju liksom "översätta och spegelvända" (mitt egna uttryck) det som hon visar mig. Men till slut fick jag i alla fall kläm på det. Så nu har jag lärt mig virka mormorsrutor. Jag är mäkta nöjd kan jag tala om! Jädrar i min låda vad jag ska virka mormorsrutor dom där 8-10 dagarna utan kanaler och bredband. Jag kommer virka miljoners triljoners mormorsrutor!
Eller njaej... kanske inte riktigt. Känner jag mig själv rätt så har jag säkert tappat motivationen innan jag ens hunnit färda rutor till ett par grytlappar. Men skam den som ger sig! Imorgon ska jag handla garn, för det jag hade hemma var inget vidare skoj. Jag klurar lite på vad för färger jag vill ha. Ska jag ta flera olika glada färger? Eller olika nyanser av samma färg.. och i så fall vilken? Hmm... det tål att tänkas på. Förslag mottages tacksamt!

Men nu innan flytten har jag definitivt inte tid att virka några rutor. Imorgon och på fredag är jag ledig från jobbet och då ska det packas, packas och åter packas. Jag har ett 40-tal bananlådor som har stått här och gapat tomma i flera veckors tid, men nu börjar ju tiden bli knapp. Så imorgon ska jag börja packa. Vare sig jag orkar eller inte. Det är alltid likadant när jag ska flytta. Jag går och drar på det där packandet.. tills det blir i sista minuten och då håller jag på att kollapsa av stress. Men den här gången ska det alltså bli annorlunda, jajjemän! Jag försöker förbereda mig mentalt så gott jag kan nu... genom att färga håret. För känner man sig snygg så blir man piggare... och är man piggare så känner man sig mer motiverad, eller hur? :-)

Förresten så har jag en backup-plan ifall jag tröttnar på att virka sen när jag har flyttat. Jag har just beställt en ny dvd-spelare (eftersom jag nyss upptäckt att min gamla är trasig) så att jag kan kolla på en massa film i stället för på tv. Nu är bara frågan vad för filmer jag ska se...? Förslag, någon?

2 kommentarer:

Dilldall-Nina sa...

Stealing beauty - den første filmen til Liv Tyler tror jeg. Den har alt. Ikke klissete og amerikansk. Glede & sorg, undring og svar, fin & annerledes musikk og ikke minst en allright slutt. Spilt inn i Italia så kulissene er reise i seg selv.

mullemoose.blogg.se sa...

Det ska vist finnas en bok om stickning o virkning för vänsterhänta. Jag är vänsterhänt men har lärt mej sticka och virka, spela gitarr o mycket mera som högerhänt. Antar det beror på att det iaf är två-handsprojekt, man behöver använda båda händer, vet inte. Min morfar var oxå v-hänt. Tvingades lära sej skriva med höger, och kunde skriva med båda händer SAMTIDIGT! Byrån kostar nog typ 360 minst att skicka. Vad sägs?