söndag, februari 15, 2009

Finbesök


(Foto:Cel'Dara, klickbar bild!)

I helgen har jag haft riktigt finbesök. Min vän M och hennes lilla hund Ollie har varit här och sovit över hos mig.
Ollie är en av dom sötaste hundarna jag känner. Hon är en kanintax, dvs mindre än en dvärgtax. I år fyller hon 16 år, men jag tycker att hon fortfarande ser ut som en valp. Eller hur? :-)
Elvis är rädd för hundar i vanliga fall. Men med Ollie gick det väldigt bra. Han var framme och nosade på henne flera gånger och han reste inte ragg en endaste gång. Han var nog lite fundersam över vad hon egentligen var för något. Alla andra hundar som han har träffat har dels varit större, men så har dom även varit väldigt mycket mer intresserade av honom än vad Ollie är. För det första så är hon van vid katter. Och så är hon ju dessutom en mogen dam, så hon har ju såklart bättre saker för sig än att jaga fåniga katter! ;-)

1 kommentar:

Jana sa...

Jösses vad söt!