måndag, februari 09, 2009

Doctors orders

Jag är inte en sån som tröstäter när jag mår dåligt. Jag äter inte alls. Tanken på mat gör mig illamående. Dom stunder jag väl tänker på mat. Oftast tänker jag inte på mat alls. Lusten till att äta finns helt enkelt inte.
På grund av min dåliga aptit så har jag tappat 8 kg på lite drygt en månad. Därför säger min läkare nu att jag måste äta vad som helst, bara jag äter. Om det så är choklad eller vad som helst. För min hjärna behöver tydligen fett för att jag ska kunna tänka klart och kunna må bättre i själen.
Så.. vad gör man när doktorn säger så?
Jo, man går till ICA och köper ett sexpack.
Ett sexpack Delicato-bollar that is!


(Bild lånad härifrån.)


3 kommentarer:

Jana sa...

Åh vad gott. Hoppas att saker och ting känns lite bättre nu...

Fridas favoriter sa...

Vad roligt att du hittade min blogg :)

Såg att du har problem att somna och då är spikmattan säkert jättebra för dig. Den är jättebra mot allt möjligt men extra bra mot sömnsvårigheter. Själv har jag inga problem att sova men blir ändå extra dåsig efter en kvart på mattan - våga prova! :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jag önskar verkligen att jag kunde säga att det gör det.. men nej. Det känns fortfarande ungefär samma. Som om jag fastnat i tiden på nåt vis. Men jag hoppas att jag ska kunna leva igen snart... väldigt snart. Min ork börjar sina.
Men jag ska i alla fall försöka att äta bättre nu. Kanske att det hjälper lite åtminstone.

Frida: Jag är så himla nyfiken på den där spikmattan... och sova bättre behöver jag ju verkligen göra. Så jo.. en spikmatta får nog prioriteras nu när jag ska flytta och börja mitt nya liv.