fredag, februari 06, 2009

...and my knees are shaking, and my dreams are breaking

Laleh skänker mig tröst ibland och gör mig glad ibland.
Idag får hon trösta mig, så gott hon kan.
Jag har två tatueringar på mina underarmar som är inspirerade av just den här låten. Det är två rosor med spindelnät under. I näten står det Live Forever. Två ord inspirerade av Laleh men tillägnade min älskade lilla farmor. Som jag saknar henne, min älskade lilla farmor.

Laleh - Live Tomorrow



It's cold around me
the night is young
The sun has fallen
and I’ve become
the lonely one

The moon is dancing among the clouds
and my knees are shaking,
and my dreams are braking
But I know I live
But i know i live, today

I know we could live tomorrow
(Live tomorrow)
But I know I live today
I know we could live tomorrow
But I don’t think we should wait, no
I know we could live tomorrow
But I know I live today
I know we could live tomorrow
But I don’t think we should wait, no

I know we could..

Taking my life in my hands
(the power who has it?)
Taking my life in my hands
(the power who has it?)
'Cause, I don’t like to wait
No, no
It’s happening, it’s happening
I don’t like to wait
No, no
It’s happening

I know we could live tomorrow
But I know I live today
I know we could live tomorrow
But I don’t think we should wait, no
I know we could live tomorrow
But I know I live today
I know we could live tomorrow
But I don’t think we should wait, no

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den låten är ju underbar!
Tack för titten i din mysiga blogg!
Kram Lotta!

Bettan... sa...

Hejsan!
Jag har fotoutmanat dig.
Många kramar :)

Ludo Land sa...

så fin blogg du også har! Og ja du kan låne absolutt. Ha en nyydelig søndag.

Ida sa...

Det är utan tvekan den bästa stolen jag har haft. Eftersom jag jobbade med att sälja sådana förut provade jag olika stolar hela tiden - men bytte alltid tillbaks till min älskade capisco <3 :)

pysselpralinen sa...

Självklart har du en rödprickig kalender! Trodde aldrig nåt annat. ;-)
Laleh är en fantastisk artist och det är ju väldigt fint när man hittar en låt som kan påminna en om någon nära. Vissa låtar talar direkt till en, så är det bara.
Jag har precis börjat utforska Youtube. Ja, jag vet, jag kommer från stenåldern! Men jag har liksom inte riktigt tänkt så mycket på att Youtube finns tidigare. Det är nog du som inspirerat mig att bege mig in där och leta roliga klipp. De söta barn-klippen som du lade upp tidigare på bloggen var ju hur kul som helst! =)