torsdag, januari 29, 2009

Vad är grejen med biverkningar?

Jag har fått sömntabletten Propavan utskriven av min läkare.
Jag har nämligen inte haft en hel natts sömn på en hel månad, så det kunde ju vara dags för det nu tyckte jag. Men det tycker tydligen inte min skalle. Eller vad det nu är som gör att jag inte somnar. Men somnar gör jag inte av tabletten i alla fall. Inte ens om jag tar två.
Men nu till saken.. Det där med biverkningar alltså. Jag har märkt en ytterst irriterande biverkning på detta läkemedel, nämligen rastlöshet i benen!
Hur osmart är inte det då??! För vem f-n kan somna när man har myrkrypningar i benen? Inte jag i alla fall!
Hemskt dumt att uppfinna ett sömnpiller som har just detta som biverkning. Det är ingen särskilt vanlig biverkning i och för sig. Men ändå.. Dumt så det förslår!

2 kommentarer:

Ida sa...

ojoj! hoppas att det är en biverkning som försvinner när du inte tar tabletterna. jag har själv lidit av detdär i flera år och ibland var det så illa att jag var beredd att amputera benen för att bli av med det. Dock verkar det som om lite extra järn i kroppen kunde få bot på det hemska - kolla upp det om inte annat.

Nu slipper jag oftast de hemska myrorna. Hoppas du får sova!

mullemoose.blogg.se sa...

Hejsvejs..villl inte gärna rekommendera mediciner, men tänkte tipsa om Valerina som är ett naturläkemedel och som ger en lugn och ro både natt och dag, eller ja alltså för stunden...har testat själv mot sömnbesvär och ibland, för det mesta funkar det. Finns i olika märken, tex. Valeriana Natt och Soval, eller Neurol. Apotek eller Hälsokost. Bättre än kemi-medlen om du frågar mej. Sov gott önskar MillezzzZZZZZ