torsdag, januari 22, 2009

Tänk om det ändå vore såhär lätt...

(Bild lånad från Plan 59)

...att få middagsmat på bordet! Bara trycka på en knapp så kommer portionen utrullandes på ett band, rykande het och färdig att förtäras direkt. Det hade varit väldigt smidigt tycker jag. Särskilt nu när min lust till matlagning kunde vart bättre, och i synnerhet min aptit. Jag har tappat 6 kg på knappt en månad. Så... Beach 2009 here I come! Hmm.. eller inte! Oavsett vad jag väger så gillar jag inte att visa mig i bikini så det blir ingen beach för mig i år heller inte.

På tal om aptit så är jag orolig för min lille Elvis. Han har inte ätit nånting alls sen igår. Det spelar ingen roll vad jag försöker fresta med. Jag gav honom lite godisar innan idag, och dom brukar han i vanliga fall sluka som ingenting. Men idag tuggade han konstigt och bara spottade ut dom hela tiden. Till sist svalde han dom hela. Men en stund senare kräkte han upp dom igen.
Har försökt kolla honom i munnen men det är svårt att se ordentligt när man ska försöka hålla och titta samtidigt utan hjälp. Jag får se hur han är i morgon bitti... tuggar han konstigt då också och fortfarande inte har ätit nånting så får jag ringa veterinären. Hoppas verkligen att han bara är lite hängig som jag, och att det inte är nåt fysiskt fel på honom. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till ifall det hände honom något, och särskilt inte nu!

2 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Hoppas att allt går bra med Elvis!

http://wargaflicka.blogg.se sa...

är du med i mitt lilla healthproject? ^^ <3